13

samengevoegde kavels

ueihtam
ueihtam
#Regelgeving · 2 jaren geleden

De syndicus beweert dat ons appartemen wat uit 2 samengevoegde kavels bestaat voor hem nog altijd 2 apparte kavels zijn , hierdoor worden alle rekeningen dubbel aangerekend ?

Wij hebben dit appartement ge kocht op 24 12 2020 er is een wijzigende akte van 2008 waar aan een wijzigende stedenbouwkundige vergunning van 2006 is gehecht waar in vermeld staat van onze samenvoeging en goedgekeurd door A.V. des tijds 2006 

hoe kan ik de syndicus overtuigen van mijn officeéle samenvoeging

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

. Ik heb gisteren een brief ontvangen dat er een B.A.V. komt waar in de agendapunten weer opnieuw moet gestemd worden over syndicuskosten per kavel of per quotiteiten ?

Kiezen of stemmen wat is het verschil?

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

maar dat de verdeling van al de andere kosten verdeelt worden door 20 zoals beschreven in de basisakte , maar er is een wijzigende akte waar dit alles in beschreven staat zodat er maar 18 app zijn . dus nu verdeeldt hij syndicus kosten onder 20 en worde 2 bewoners dubbel aangerekend , dit ook voor al de andere berekeningen per 20 dit waardoor ik exstra 580 € word aangerekend , dit wist de andere mede-eigenaar niet en heeft dit sins het aanstellen van deze syndicus 2017 elk jaar betaald .

Vermoed dat hiervoor ooit onbewust is voor gestemd. Absoluut vragen hoe deze verdelen tot stand is gekomen omdat dit belangrijk is voor het terugvorderen van de reeds betaalde jaren. Er is immers wetgeving dat eens de kosten goedgekeurd zijn op een AV deze binnen een bepaalde termijn moeten worden geprotesteert worden, anders zijn deze definitief ook als die foutief werden berekend. 

0
ueihtam
ueihtam
0 5 Andere particulier
10 maanden geleden

Beste deze kavels zijn samengevoegd met nog 2 anderen en zijn door alle toen mede-eigenaars en de aannemer die destijds in 2005 het recht had om kavels samen te voegen , dit staat beschreven in de basisakte 2005 . Hier is dus een wijzigende akte voor opgemaakt waaraan een wijzigende stedenbouwkundige vergunning ,wijzigende bouwplannen , wijzigende kadastrale legger aan verbonden is .In de wijzigende akte uit 2008 staat vermeld dat de eigenaar destijds voor 556/10000 eigenaar was . 

In de basisakte staat uiteraard dit verdeeld over twee kavels . Het is altijd zo geweest maar toen ik dit appartement kocht heeft de notaris dit bij de verkoop moeten melden aan de syndicus deze schrijt app 04.05 is thans ten kadaster bekend als app04.05 .

Als het niet zo is , is het mogelijk om deze twee kavels volgens u appart te verkopen . uiteraard is dit niet mogelijk daar ze officeel zijn samengevoegd .

Het is alleen. de syndicus die niet op de hoogte was bij zijn overnamen in 2015 van de wijzigende akte dit heeft hij al toe gegeven maar hij blijft tot op. heden enkel de basisakte volgen en zo worden alle rekeningen dubbel aangerekend dit kan niet .

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waarom wordt het verbod op nieuwe stookolieketels uitgesteld in Wallonië?

Waarom wordt het verbod op nieuwe stookolieketels uitgesteld in Wallonië?

Nieuwe stookolieketels zouden in 2025 verboden worden in nieuwbouw in Wallonië en vanaf 2026 in bestaande woningen. Maar dit verbod wordt nu uitgesteld.

Lees meer

Wat met vervuilde bodems na de deadline van het Promaz-fonds?

Wat met vervuilde bodems na de deadline van het Promaz-fonds?

De deadline voor registratie bij het Promaz-fonds voor een tegemoetkoming bij een bodemsanering loopt af op 28 februari 2025. Maar wat na die datum?

Lees meer

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Het aantal vergunningen daalt voor nieuwbouw, renovatie en sloop en heropbouw. Vlaamse regering wil maatregelen: “Snellere vergunningen zijn nodig.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag