mag huur verhoogd worden na installatie airco

4

mag huur verhoogd worden na installatie airco

mazinger
mazinger
#Regelgeving · 2 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Hallo,

Ik ben als huurder met de verhuurder overeen gekomen om de airco te installeren en de huur daarvoor wat te verhogen.

Mag dit wettelijk echter wel? Ik lees hier en daar dat een huurverhoging pas toegelaten is op het einde van de eerste 3 jaren, en daar zijn we net langs...

1
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Waarom zou dat wettelijk niet mogen? Je mag alles aan een huurovereenkomst wijzigen, zolang dat maar met wederzijdse toestemming is. 

Als jij als huurder morgen naar de huisbaas gaat en zegt "" en de huisbaar gaat hiermee akkoord dan is dit wettelijk OK :)  

1
moes
moes
73 724 Andere professioneel
2 jaren geleden

Als je huurder bent en je weet hoelang je er nog gaat blijven dan moet je toch effe de afweging maken..Koop ik een mobiel die ik kan meepakken of betaal ik extra huur. En hoeveel is dat dan. Toch geen 50 of 100 euro ?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Waarom zou dat wettelijk niet mogen? Je mag alles aan een huurovereenkomst wijzigen, zolang dat maar met wederzijdse toestemming is. 

Als jij als huurder morgen naar de huisbaas gaat en zegt "" en de huisbaar gaat hiermee akkoord dan is dit wettelijk OK :)  

0
moes
moes
2 jaren geleden

Als je huurder bent en je weet hoelang je er nog gaat blijven dan moet je toch effe de afweging maken..Koop ik een mobiel die ik kan meepakken of betaal ik extra huur. En hoeveel is dat dan. Toch geen 50 of 100 euro ?

0
mazinger
mazinger
0 15 Verbouwer
2 jaren geleden

Pertinente opmerking, en die afweging proberen we nu zelf te maken. De huisbaas is van goede wil en wil wel een inspanning leveren, maar hij wil natuurlijk ook geen investering doen die hem niet alleen niets opbrengt, maar bovendien extra toekomstige onderhoudslasten met zich meebrengt. Met zo'n mobiel ding zou hij natuurlijk niet betrokken hoeven te worden, maar het heeft technisch redelijk wat minpunten...

0
moes
moes
2 jaren geleden

Daar heb je idd gelijk in. Iedereen mag natuurlijk zijn prioriteiten kiezen

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Energie 2025: stijgende elektriciteitsfacturen, plug&play zonnepanelen toegestaan, nieuws over de digitale meter en af van het gas.

Lees meer

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Het aantal vergunningen daalt voor nieuwbouw, renovatie en sloop en heropbouw. Vlaamse regering wil maatregelen: “Snellere vergunningen zijn nodig.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag