Fundering tuinhuis met houten vloer
Beste,
We hebben recent een tuinhuis afgebroken voor dit in onze tuin herop te zetten. Het gaat over een tuinhuis van 4m op 3m inclusief een houten vloer waarop de alle muren bevestigd stonden. De houten vloer ruste dan gewoon weg op enkel betonnenboordstenen.
Nu wil ik voor de fundering van dit tuinhuis in mijn eigen tuin het graag wat ander aanpakken. In onze tuin staat het volledig in een openomgeving waar dat het voorheen afgeschermd was door huizen en dichte omheiningen. Het tuinhuis enkel laten staan onder zijn eigen gewicht lijkt me dus niet zo aangewezen.
Zelf zat ik te denken aangezien er een volledige houten vloer aanwezig is om deze te plaatsen op betonblokken van 0.4x0.4x0.4 met tussenin een betonstrook van 0.2m met folie onder + wapening. De holte zou ik dan opvullen met steenpuin en stabilisé. Dit alles zou 15 à 20cm boven het huidige maaiveld komen aangezien we de tuin binnenkort ook zullen ophogen met 10 à 15cm.
Een volledige betonplaat gieten zag ik al niet meteen nodig aangezien er een volledige houtenvloer aanwezig is. Is dit een voldoende sterke fundering voor een houtentuin huis dat voornamelijk zal gebruikt worden voor opslag?