Is er nood aan een veilige en tijdelijke afzetting voor zwembaden en vijvers?

2

Is er nood aan een veilige en tijdelijke afzetting voor zwembaden en vijvers?

StudentMarie
StudentMarie
#Zwembad en vijver · 2 jaren geleden

Ik ben een studente Productontwikkeling en ben momenteel bezig aan een eerste vooronderzoek voor mijn masterproef. Het onderwerp van mijn masterproef luidt als volgt: Esthetisch-functioneel tuinmeubel dat eenvoudig kan omgevormd worden tot een tijdelijke zwembad- of vijveromheining. 

Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar interessante stakeholders en mensen die hun mening/opmerkingen/noden willen delen omtrent het omheinen van zwembaden en vijvers. 

Is er volgens jullie nood aan een oplossing die het tijdelijk afzetten van zwembaden en vijvers mogelijk maakt, om de veiligheid van kinderen te garanderen?

Wat vinden jullie van het idee om een tijdelijke zwembad-/vijveromheining te ontwerpen dat gemakkelijk op te zetten en en, wanneer niet in gebruik, ook als tuinmeubel kan dienen?

Welke alternatieven raden jullie aan als het om veiligheid rondom vijvers en zwembaden gaat?

Alvast bedankt! En aarzel zeker niet mij te contacteren bij verdere vragen of opmerkingen.

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

stel u zelf de vraag over de haalbaarheid als je weet dat meeste zwembaden waar ji op doelt de vaste zwembaden zijn van dan laat ons zeggen 10 bij 5 mtr dat is omtrek 30 mtr. Welk meubel kan je dan voldoende afwikkelen. Als je dat gedaan krijgt per 5 mtr dan heb je 6 stukken meubel nodig die dan ook voldoen zwaa r moeten zijn om een lichaam te dragen en licht genoeg om er mee te sleuren. Ik hou de opblaasbare buiten beschouwing want ik denk niet dat daar een bescherming voor nodig is buiten misschien wat linten voor het trapje. Ik denk niet dat de 2 verwachtingen vereenigbaar zijn in 1 gebruiksvoorwerp

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Zit nu al ettelijke jaren in de branche en als een zwemvijver of vijver moet afgesloten worden voor kinderen is er EEN FUNDAMENTELE ONTWERPFOUT van het watergebeuren.

Dus kijk eerst hoe je een vijver/zwemvijver/zwembad inplant in een tuin waarbij aandacht aan veiligheid is besteed.

Simpel voorbeeld een bad in het midden van een gazon zonder enig herkenningspunt daar valt iedereen in. De 4 zijden zijn bereikbaar. 

Maar een bad dat aan 2 van de 4 kanten wordt ingenomen door een haagstructuur of een aanplanting minimum 60 cm hoog en dan nog eens op de 2 andere vrije zijde duidelijke merkpunten heeft ( bv pot of bol ) die zal veel veiliger zijn. 

Grootste gevaar is niet de eigen kinderen maar als er anderen komen spelen, zij kennen de tuin niet. 

Oja en qua veiligheid een omheining plaatsen is het meest onveilige wat je kunt verzinnen. Een omheining, zeker in de vorm van hekwerk wordt aanzien als  ' iets moeilijker te nemen'

Wil je effectief je water voor kinderen beveiligen ?

gebruik een plonsbeveiliging. Veel goedkoper, veel efficienter en een pak accurater want bij gesparteld gaat een sirene af. Werkt niet alleen voor kinderen en volwassenen maar ook voor dieren en vogels.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: compact zwembad dat geen vergunning nodig heeft

In de kijker: compact zwembad dat geen vergunning nodig heeft

Ontdek Snappl, het compacte zwembad waarvoor je geen vergunning nodig hebt. Ideaal voor kleine tuinen, betaalbaar en eenvoudig te installeren.

Lees meer

Zwemvijver in je tuin: een waaier aan mogelijkheden

Zwemvijver in je tuin: een waaier aan mogelijkheden

Een ecologisch alternatief voor een klassiek zwembad? Ontdek alles wat je weten moet over een zwemvijver en duik zo de natuur in. Wij maken je wegwijs!

Lees meer

Zo hou je je zwembad de hele zomer topfit (en veilig!)

Zo hou je je zwembad de hele zomer topfit (en veilig!)

Alles voor een veilige en propere zomer: zwembadonderhoud, hygiëne, verwarming en tips tegen ongevallen in en rond je zwembad.

Lees meer

Weet jij het antwoord op deze vragen?

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag