Contract dakwerker
Deze vraag is goed beantwoordHi,
Ik heb een vraagje.
Momenteel ben ik enkele offertes aan het opvragen van dakwerkers.
Het valt me op dat telkens een nieuwe dakwerker komt om een offerte op te stellen, hij telkens ook vraagt of de zinken dakgoten ook moeten worden vernieuwd.
Dat vind ik raar omdat een dakwerker toch geen opleiding voor loodgieter heeft gekregen.
Dus ofwel zijn alle dakwerkers ook gediplomeerde loodgieters of hebben ze onderlinge afspraken met erkende gediplomeerde loodgieters.
En dat ruikt naar een overeenkomst met percentjes van de loodgieter aan de dakwerker, die hem een opdracht voor het plaatsen van nieuwe dakgoten heeft bezorgt.
Ik kan mis zijn,daarom graag uw inzicht hierover.
Ook de architecten die kwamen begonnen steeds over heel goede aannemers die ze kennen.
In feite zijn ze er alleen op uit om een percentje op te strijken van de aannemers die ze zo goed kennen en hen een nieuwe opdracht en werk te bezorgen.
Telkens moest ik er op drukken dat ik al een aannemer kende die de bouwwerken zal uitvoeren.
En wat als er schade wordt toegebracht tijdens de dakwerken aan mijn dakgoten?
Maakt de dakwerker ook een contract op of bezorgt hij alleen een offerte als overeenkomst,waarin niets vermeld staat over zijn verantwoordelijkheid bij het beschadigen van het bestaande dak en de dakgoten.
grtz,
gilberto