Hello,
Oh god gaan we weer die kant op..
Dit inleidend zinnetje getuigt genoeg over uw opvattingen en antwoorden op mijn topic .
U laat duidelijk blijken dat alleen uw visie de juiste en ware is en een andere persoon dit niet kan weerlgeggen.
En dat ander forum ? Ja....... dat is natuurlijk de referentie. Waar ze zo steeds beginnen met een insteek dat iedere aannemer een potentiele oplichter of prutser is ? Ja dat objectief forum.
Sorry maar deze opmerkingen heb ik nog nooit gelezen op dit ander forum.
Dat was het vroeger wel maar vandaag ?
Ja dat heb ik ervaren. Over de hedendaagste toestanden die er gebeuren op de bouwwerven heb ik geen ervaring.
Wel zei de eerste architecte die bij ons kwam dat ze een lijst had van aannemers en dat de aannemer die ik wou ook op haar lijst kom komen mits hij goede referenties had.
Waarom had zei die lijst met aannemers nodig? Om een bouwplan te tekenen?
Waar bijna 100 % van de professionals die dan eigenlijk de broodheren van dat forum zijn via de publiciteit zijn weggejaagd met een toxische sfeer door 3/4 man tov de bouwsector. Graag werken met lijstjes van zogezegd foute aannemers en compleet verkeerde info rondstrooien. Wier enige bedoeling is een front op de zetten tegen de bouwsector En waar zelfs sommige profs gretig aan meewerken om binnen de poule van de populairen te zitten.
Eigenlijk schrijft u hetzelfde wat ik ervaren heb als ik hier op het forum kom. Ik ervaar alleen dat op het andere forum niet zulke negatieve antwoorden voorkomen op mijn vragen.
En als de moderator dan het juiste antwoord geeft en ze merken dat ze totaal verkeerd hadden geredeneerd,dan hoor je niets meer van hen.
Ik weet niet of jij al bent geconfronteerd met het feit wanneer ik de contracten zag van vier verschillende architecten, dat de prijsopgave voor dezelfde kleine renovatie bouwwerken meer dan €4000 verschil opliepen.
En wanneer ik voor een kleine renovatie werd wijs gemaakt door sommige EPB verslaggevers dat ik een veiligheidscoördinator moest in dienst nemen, terwijl het VEKO naar mij schreef dat dit voor een renovatie van 30m² absoluut niet van toepassing is. Maar ja, als ik daarin trapte, zou ik de helft meer moeten betalen voor hun diensten.
De ervaring toen de schrijnwerkers voor onze bungalow voorstelden om hun btw op het plaatsen van het dak met de helft minder op de facturen te vermelden.
Nadien moest ik bij het kadaster(belasting dienst) €2000 bij betalen toen ze onze woning schatten.
Waar je zelfs kan denken dat de beheerders bewust die foute info en polarisatie laten doordringen. Gelukkig kan je dat op dit forum laten verwijderen.
ik ben geen aannemer of vakman, zodat ik totaal geen ervaring heb op wat u schrijft over de hedendaagste normen bij het bouwvak . En dus ook geen opmerkingen kan maken over de overdreven populatie van bouwbedrijven en bouwfirma's op dit forum.
ohja ter verduidelijking.Archi's hebben zelfs wettelijk gezien wel de leiding en verantwoordelijkheid over een bouwwerk. Stel u zelf eens de vraag waarom ipv te denken dat u dat zou zijn. Of bent u dan zo thuis in de berekening van betonconstructies en zo ? Moest dat zo zijn dan moet u toch niet zoveel vragen moeten stellen en zou u toch zelf de arcitect zijn niet ? U mag zich wel informeren maar dat is wat anders.
Heb ik ergens geschreven dat ik de leiding van de bouwwerken wil uitvoeren?
Ik schreef juist door te melden dat de archi's die bij mij zijn gekomen er op drukten dat zij de leiding hebben op de bouwwerf en niet de aannemers en metsers.
en die lijst waar u van spreekt ? Man denk nou toch eens 2 keer na. Dan moet je dat doen voor iedere tak die handel drijft want er zijn ook andere fraudeurs zoals bvb in verzekeringen en beleggingen.
Hier benadruk je zelf dat er fraudeurs voorkomen onder de archi's.
Enfin, in ons schrijven komt duidelijk naar voren dat er een groot verschil is tussen een persoon die in het bouwvak of in een onderneming werkzaam is of er ervaring mee heeft, of een werknemer die niet staat voor een bouwfirma maar wel ervaring heeft als ex-bouwheer.
grtz,
gilberto