5

te weinig isolatie

erik52janssens
erik52janssens
#Isolatie · 2 jaren geleden

Hallo,

Mijn zolder is al afgewerkt , maar tussen mijn balken is maar 8 cm isolatie ,zou ik mijn gyproc er terug moeten afhalen voor dikker te kunnen isoleren of mag mijn gyproc eraan blijven en dan op de gyproc vaste isolatie platen tegen aanvijzen ,, en dan ga ik het niet meer afwerken is toch maar een zolder ,,of zou ik al mijn gyproplaten er terug moeten afhalen ,,dat was de vraag

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

Waarom niet anders aanpakken ? . M.a.w. Leg een extra laag isolatie met beloopbare platen op de vloer van je zolder en werk die luchtdicht af aan de zijkanten. Beloopbare planten in combinatie met een isolerende laag zijn ook al een tijdje op de markt. Je zal wel beetje in hoogte verliezen maar dat is ook zo als je platen tegen je dak gaat schroeven. En als je tegen je dak gaat schroeven weet je nu nog perfect waar de dragende structuur zit ?  

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je zou eerst moeten te weten komen of er een dampscherm aanwezig is tussen de gyproc en de bestaande isolatie.

Als dat het geval is dan mag de extra isolatie geen grotere isolatiewaarde hebben dan de helft van de bestaande 8 cm (glaswol ?). Moest je zwaarder isoleren dan riskeer je condensatie op dat dampscherm of op de gyprocplaten.

Als er geen dampscherm aanwezig is dan kan je bijisoleren zo veel je wilt op voorwaarde dat je dan wel een dampscherm voorziet aan de binnenkant.

0
moes
moes
2 jaren geleden

kan je daar wat meer uitle gover geven Charles, Ben zelf mee iets bezig.

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ik weet niet waar jij precies mee bezig bent en of dat te vergelijken is met deze situatie, maar het gaat gewoon over de bestaande vuistregel dat je onder een dampscherm nog maar beperkt extra isolatie mag aanbrengen, de helft van hetgeen reeds boven dat dampscherm zit.

Wil je meer bijisoleren dan zou je beter het dampscherm verwijderen of doorprikken zodat het dampdoorlatend wordt. en dan moet je uiteraard een nieuw dampscherm plaatsen aan de warme kant van de bijkomende isolatie.

0
moes
moes
2 jaren geleden

oke thx

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

De prijs van spouwmuurisolatie hangt af van het isolatiemateriaal. Maar er zijn nog andere zaken die de prijs van spouwmuurisolatie beïnvloeden.

Lees meer

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie zorgt voor meer gemoeds- en nachtrust. Lees meer over de prijs en hoe je je vloer, plafond of wanden akoestisch isoleert.

Lees meer

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag