Grond in woonuitbreidingszone
Wij hebben een grond in woonuitbreidingszone. Wat zijn nu de stappen om te ondernemen zodat we hier op kunnen bouwen?
Grond in woonuitbreidingszone
Wij hebben een grond in woonuitbreidingszone. Wat zijn nu de stappen om te ondernemen zodat we hier op kunnen bouwen?
Daar hoef je niets voor te ondernemen, je mag daar als particulier toch niet op bouwen. Tenzij je een kapitaalkrachtige projectontwikkelaar bent, maar dan denk ik niet dat je hier die vraag zou stellen.
Beste,
Hier onder de link naar het decreet van 7/2023.
Als ik u was zou ik eerst naar de gemeente stappen voor verdere info.
https://www.omgevingconnect.be/nieuws/nieuwsbericht/720858527752523629
Mvg,
Woonuitbreidingsgebied is een gebied dat bij nood aan nieuwe woningen KAN aangesneden worden en KAN bebouwd worden.
Huidige tendens is echter om leegstaande panden en onbebouwde terreinen in bebouwde gebieden eerst aan te pakken.
Ik vrees dat je een lange arm moet hebben om dit te kunnen opstarten.
Enigste is gaan praten met gemeente om te horen wat kan, wat mag en wanneer.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

EPB staat voor EnergiePrestatie en Binnenklimaat, terwijl EPC voor EnergiePrestatieCertificaat staat. Maar wat is nu het grote verschil?
Lees meer
Ontdek alles over de renovatieplicht bij schenking. Leer over regelgeving, uitzonderingen en slimme successieplanning om onnodige kosten te vermijden.
Lees meer
Ontdek hoe de koolstoftaks vanaf 2027 je energiekosten zal verhogen. Lees welke huishoudens het meest getroffen worden en hoe je kan besparen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen