Isolatie kosten gemeenschappelijke muur
Wij hebben een rijwoning waar onlangs is aangebouwd, onze isolatie werd verwijderd en nieuwe isolatie aangebracht door aanbouwer. Zijn wij verplicht om in deze kosten tussen te komen?
Isolatie kosten gemeenschappelijke muur
Wij hebben een rijwoning waar onlangs is aangebouwd, onze isolatie werd verwijderd en nieuwe isolatie aangebracht door aanbouwer. Zijn wij verplicht om in deze kosten tussen te komen?
Ik weet niet zeker of dit wettelijk kan afgedwongen worden maar logisch gezien lijkt het mij redelijk dat je de kosten hiervan deelt.
Het is immers een gemeenschappelijke voorziening met nut voor beide woningen.
Het is zelfs zo dat de buren hadden kunnen eisen om op uw kosten de door u eerder aangebrachte isolatie te verwijderen net voor hun bouwwerken begonnen.
Hing de isolatie boven eigen grond of de grond van de buren?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Dateert jouw woning van voor 2001? Dan is de kans groot dat er asbest in zit. Maar hoe weet je dat zeker? En mag je het verwijderen? OVAM weet raad.
Lees meer.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=1a3661152697f5763163074987d62570)
Minister Jambon voorziet een oplossing voor btw op sloop en heropbouw. Geen tijdelijke btw-verhoging, maar een administratieve tolerantie van 6%.
Lees meer%20-%20getty%20images.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=83e7ebe22ac70d8e6487eab0c4dd65c2)
De regering hervormt de btw op sloop en heropbouw. Vanaf 1 juli 2025 betaal je 6% btw als je koopt via een projectontwikkelaar of sleutel-op-de-deur.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen