5

Vochtproblemen in aanbouw

Hilliebillie
Hilliebillie
#Fundering · 1 jaar geleden

Hallo, de vorige eigenaar van de woning heeft aanbouw geplaatst die op zand is gebouwd. Nu heb ik een vocht probleem in die kamer. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik de vloer sealen zodat er geen water door heen kan of is er nog een andere oplossing?

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
1 jaar geleden

euh, alle woningen worden op zand gebouwd.

Het is alleen een kwestie van waar zit de fundering, hoe diep is die, is die gezet op draagkrachtige grond en is er op de juiste plaats waterkering gestoken in de muurvlakken en onder de vloer.

Als je dit niet weet, dan is het best om dit eerst te laten nakijken. Pas na de nodige feitenkennis kan je de oplossing aangeven en maatregelen gaan treffen. 

Sowieso kan ik al met stelligheid zeggen dat een sealing op een vloer GEEN oplossing is voor vocht. Het zal niet meer door de vloer komen maar je muren zullen nu het volgende vochtprobleem krijgen.

Schakel een ONAFHANKELIJK Bouwtechnisch Adviseur in, architect of aannemer .

Zeker geen bedrijven die expertises doen en hun produkten daarvoor aanbieden ... zo lopen er genoeg hier rond.

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
1 jaar geleden

Vermits er gedacht wordt aan een sealing voor de vloer zal men wellicht bedoelen dat de vloer op volle grond ligt. 

Indien dan, afhankelijk van de weersomstandigheden, de vloer regelmatig vochtig wordt, de aanbouw niet wordt verwarmd en er ondermaats of niet wordt geventileerd is er veel kans dat het hier over condensatie gaat.

Verder is het inderdaad een goede raad om niet in te gaan op berichten van personen die naar aanleiding van een topic op een of ander forum hun diensten aanbieden. Het is een gekende praktijk.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
1 jaar geleden

Beantwoord de vraag van Charel even, gaat het om een vloer in vollge grond. Pas ook op voor private berichten en vraag uzelf af waarom ze niet openbaar zouden reageren als ze toch de oplossing hebben.

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Er is maar 1 goede oplossing maar die is duur: vloer uitbreken, uitgraven, vochtfolie, isolatie, nieuwe chape en vloer opnieuw leggen

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Ik vraag me af wat hier aan de hand is.

Telkens er expliciet wordt gewaarschuwd om niet in te gaan op privé berichten verdwijnt deze waarschuwing binnen de kortste keren.

Het is nochtans een vaak toegepaste verkoperstruuk dat men een forum zoals dit misbruikt voor het eigen profijt. Hopelijk gebeurt dit hier niet.

In de meeste gevallen kost het geld zonder dat er iets wordt opgelost.

Een terechte en waardevolle waarschuwing dus die hopelijk weer niet verdwijnt.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.

Lees meer

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.

Lees meer

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag