3

Kiezen tussen 2 gasketels. Bosch of Vaillant?

Nicoerp
Nicoerp
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

Dag allen, 

Ik zal binnenkort mijn oude Viessmann mazoutketel van 45 jaar oud moeten vervangen.

Ik heb offertes gevraagd aan 2 verschillende installateurs.

De ene stelt een voor, de andere een

Welke ketel raden jullie aan? Wat zijn de belangrijkste verschillen?

Ter info: daar ik alleen woon zou ik eerder opeteren voor een doorstromer en geen boiler.

Alvast bedankt voor jullie deskundig advies!

Alle reacties

0
Nicoerp
Nicoerp
0 1 Verbouwer
1 jaar geleden

Blijkbaar zijn het belangrijkste namelijk de soorten ketels, niet overgenomen.

Bij deze dus nog een poging:

De ene stelt een Bosch GC7000IW 24 25.1 kWvoor, de andere een Vaillant Ecotec VCW 296/5-5E

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
1 jaar geleden

Indien je een vergelijking wil maken zorg er dan voor dat je offertes hebt waar het gaat over 2 dezelfde systemen. Je hebt het nu over een Bosch ketel zonder sanitair water en een Vaillant met sanitair warm water. Je geeft dit ook aan in je vraagstelling. Wil je de vaillant VCW 296 vergelijken met een Bosch ketel dan moet je niet de 7000 24 kw nemen maar de 7000 28 kw, dan vergelijk je 2 ketels met ongeveer hetzelfde vermogen en zelfde systeem van warmte en sanitair warm water.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Wij zijn over gestapt van een elektrische boiler naar een gas doorstromer, schilt een hoop energie. 
En met douchen hoeven wij nu geen rekening meer te houden, heeft de volgende nog genoeg heet water. 
En wat er aan "koud" water eerst uit de heet waterkraan komt vangen wij op. 

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hybride warmtepomp: werking, prijs, premie en terugverdientijd

Hybride warmtepomp: werking, prijs, premie en terugverdientijd

Een hybride warmtepomp bestaat uit een verwarmingsketel en een warmtepomp. Ontdek de prijs en terugverdientijd en of je in aanmerking komt voor een premie.

Lees meer

Een offerte voor een airco aanvragen: zo krijg je een duidelijk beeld van de kosten

Een offerte voor een airco aanvragen: zo krijg je een duidelijk beeld van de kosten

Offerte airco aanvragen? Ontdek prijzen, installatiekosten en krijg tips. Zo kan je goed vergelijken en de beste airco kiezen voor jouw woning.

Lees meer

9 tips om je woning te koelen zonder airco

9 tips om je woning te koelen zonder airco

Voor je denkt aan een airco of omgekeerde warmtepomp, kijk eens wat je zelf kan doen. Met deze negen tips kan je je huis koelen zonder airco.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag