welke dakisolatie
Beste,
Ik heb mijn zoldervloer al eens geïsoleerd met gespoten PUR. Eigenlijk is het op de kamers nog redelijk koud vind ik. Daarom zou ik graag de schuine kanten van het dak isoleren.
Heb nu een paar kandidaten op bezoek gehad maar iedereen stelt een andere wijze van dakisolatie voor.
Er zit een onderdak in waarvan ik niet weet of het nog in goede staat is? Dat is vele jaren oud. Ik wil niet dat het hout van mijn dak rot wordt.
De laatste stelt gespoten PUR voor omdat die (hun PUR) dampopen zou zijn? Daarna zou er een dampscherm over moeten geplaatst worden om de isolatiepremies te krijgen? Nog niet gehoord.
Een andere stelt volledig in glaswol voor en nog een andere glaswol tussen de balkjes glaswol en dan PIR platen erop. Hij zou ook een nieuw onderdak steken maar dat kon niet echt volgens de regels gebeuren zei hij. Nog geen prijsofferte daarvan.
Wat moet ik nu best kiezen? Ik wil een goeie isolatie (ook voldoen pm premie te krijgen) en ik denk wel dat Pur ook best tegen vocht kan als er zou water door het onderdak komen?
Wie kan raad geven?
dabk u