Aftapkraan begin aansluiting op net
Het is (als ik het goed voorheb) verplicht om een aftapkraan in het circuit van de waterleiding te voorzien, en wel aan het begin na de meter. Dit zou dan tussen een zogenaamde stopkraan en de keerklep (type EA) moeten geplaatst zijn. Mijn huidige installatie heeft zo'n kraantje (zei het evenwel zonder stopkraan er vlak voor, dit is van oudsher zo geïnstalleerd geweest.
Ik ga binnenkort de (oude) keerklep (die niet van type EA is) en de drukregelaar vervangen.
Ik vraag me af of er een dergelijk aftapkraantje (gemarkeerd op de foto) moet aanwezig blijven of dat een aflaatventiel op de keerklep volstaat (zie markering op andere foto)? Ik heb ook een waterkraan (voor het beschikbaar hebben van een afnamepunt) voorzien vlak na het (nieuw te plaatsen) drukventiel/filter.
Bijkomend: De schematische afbeelding is van SWDE die blijkbaar de elementen waarvoor de eigenaar/gebruiker verantwoordelijk is (geel/oranje gedeelte) zelf levert en plaatst?! Maar dat is enkel bij een nieuwe installatie begrijp ik?
Dank voor jullie antwoorden.