Is deze gasleiding goed gemonteerd
Goedendag,
op zolder heb ik een radiator, maar blijft koud. Mijn vraag is of deze gasleiding goed is gemonteerd . De bovenste leiding die naar links gaat blijft koud namelijk
Is deze gasleiding goed gemonteerd
Goedendag,
op zolder heb ik een radiator, maar blijft koud. Mijn vraag is of deze gasleiding goed is gemonteerd . De bovenste leiding die naar links gaat blijft koud namelijk
Waarschijnlijk zit er lucht in een het hoogste punt van de installatie. Normaal zou dat de radiator moeten zijn en die kan je dan ontluchten.
Maar het zou ook kunnen dat er ergens een leiding een soort van brugje maakt waar zich dan op die plaats in de leiding lucht verzameld die vervolgens het circuleren van water verhindert.
Soms kan je dat oplossen door alle radiatoren behalve die van de zolder (eerst ontluchten) dicht te zetten zodat alle pompkracht naar die ene radiator gaat. Als hij dan warm wordt dien je hem nogmaals te ontluchten en kan je de andere radiatoren terug openen.
Het is trouwens geen gasleiding maar een leiding van de centrale verwarming waar water doorstroomt.
Eerst en vooral de druk van de installatie controleren en zeker te zijn dat het expansievat niet stuk is . De leiding op de foto is een bypassleiding en het zilverkleurig stukje met rode kap is de instelbare bypass, die trouwens zeer slecht gemonteerd is, zo heb je altijd een luchtzak die de goede werking van je cv hindert

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel
Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Eén op de vijf Belgen verwarmt met een hout- of pelletkachel. Ontdek waarom deze kachels nog steeds populair zijn en hoe je energie kan besparen.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=9b7f9727e9be23eb4784324e832b5869)
Voor je denkt aan een airco of omgekeerde warmtepomp, kijk eens wat je zelf kan doen. Met deze negen tips kan je je huis koelen zonder airco.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen