De enigste foto waar je op zou kunnen achterhalen welke mossoort hier groeit is dan nog wazig.
Mossen of , kleine kans maar ik vermeld het even sedumsoorten , groeien perfect op deze bodemkiezels.
Op voorwaarde dat de rubberfolie en of de roofingfolie volgens de regels der kunst is gelegd en met de nodige kwaliteitslabels , zijn deze ondoordringbaar voor wortels. 
Alleen voor roofing moet ik een voorbehoud maken voor bepaalde grassen, bamboesoorten en klimplanten , maar die zie ik hier niet.
Ik ga er ook vanuit dat je geen extensef of intensief groendak van wil maken . Dus niet van toepassing.
Indien deze je storen zal je deze MANUEEL moeten verwijderen, trekken dus. Je kan dit besproeien maar voor particulier is er weinig in de handel te krijgen en je moet dan nog eens rekening houden dat dit dak afvloeit in de regenput en je gaat dit water recupereren. Niet slim om dan chemische onkruidbestrijding toe te passen. 
Je zou kunnen branden maar emt daaronder roofing ? Geen grotere kans op brandschade dan deze. 
Stomen zou eventueel kunnen.
Maar op zich, een groendak dat hier op natuurlijke wijze ontstaat geeft meer voordelen dan nadelen. Het water wordt langer vastgehouden, wordt trager naar regenput of infiltratie of openbaar riolering gegeven. Er wordt veel minder stof en vuil afgevoerd omdat de planten dit vasthouden. 
En je dak wordt op een natuurlijke wijze extra geisoleerd tegen koude en tegen warmte.
Kijk dus even na hoe dik die laag kiezel is, kijk ook even na welke roofing er is gebruikt ( factuur nog in bezit) en moest het kunnen, determineer via app de planten die aanwezig zijn.