moeten er ventilatielatten tussen dampremmende folie en osb?

6

moeten er ventilatielatten tussen dampremmende folie en osb?

G3
G3
#Isolatie · 1 jaar geleden

Hebben houten schuur (6x4) laten plaatsen met hellend dak. Heb deze nu geisoleerd en is nu als volgt van buiten naar binnen

douglas latten-ventilatie ruimte-dampopen folie-glaswool-dampremmende folie

Mijn vraag is nu of er nog ventilatie latten/ruimte moet tussen de dampremmende folie en de OSB? Binnenkant afwerking word OSB. Of kan de OSB direct tegen de folie aan.

Timmerman vertelde dat er ook nog ventilatie moet tussen dampremmende folie en OSB dmv latten. Vraag me af of dit wel nodig is.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel
1 jaar geleden

Niet nodig, tenzij om een leidingspouw te kunnen voorzien. Maar ook dan mag je die leidingspouw ook nog extra opvullen met isolatie.

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
1 jaar geleden

Niet nodig

0
G3
G3
0 2 Andere particulier
1 jaar geleden

Bedankt voor de reacties. Maakt het trouwens iets uit of je de osb horizontaal of verticaal monteert?

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
1 jaar geleden

Als je een verticale draagstructuur hebt en je monteert de platen horizontaal zal je wel een serieus veel betere stijfheid/schoring  krijgen van het geheel. Bovendien is dat veel makkelijker te monteren. Eingelijk zou je dan kunnen zeggen dat je dit door 1 persoon kan zodra de eerste laag onderaan er staat. 

0
G3
G3
0 2 Andere particulier
1 jaar geleden

Dan maakt het ws bij mij niet veel uit of wel? Zie bijlages

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90917/20240214192442-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=b1ead1a9ab47918563cd42e4477d4bc1https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90917/20240214192118-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ee44c8fc69bb3b824b94652f431a8843
0
ECOVALUE - EPC DESKUNDIGE
1 14 Andere professioneel
1 jaar geleden

Nee hoor je kan hier zelf kiezen, de osb platen zijn standaard 60cm breed.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie zorgt voor meer gemoeds- en nachtrust. Lees meer over de prijs en hoe je je vloer, plafond of wanden akoestisch isoleert.

Lees meer

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

De prijs van spouwmuurisolatie hangt af van het isolatiemateriaal. Maar er zijn nog andere zaken die de prijs van spouwmuurisolatie beïnvloeden.

Lees meer

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag