Verkeerd appartementsnummer in geregistreerd huurcontract.

5

Verkeerd appartementsnummer in geregistreerd huurcontract.

Mikelke
Mikelke
#Regelgeving · 1 jaar geleden

Bij controle van mijn geregistreerd contract stel ik vast dat mijn appartementsnummer verkeerd is. Moet 110/10 zijn maar er staat 110/11. Zal ik dit beter laten wijzigen door verhuurder en dan ook opnieuw vragen dat hij dit opnieuw registreerd ?

Alle reacties

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 81 Andere professioneel
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Beste Mikelke,

ik neem aan dat ook in het huurcontract dat dan fout staat ? Dan dien je dat zeker te laten veranderen.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier

Beste Mikelke,

ik neem aan dat ook in het huurcontract dat dan fout staat ? Dan dien je dat zeker te laten veranderen.

www.immop.be 

Dan kan "leuk" worden als er schade is in dat waar je voor getekend heb. Volgens contract bent u de huurder. 

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel

Zo'n vaart zal het niet lopen hoor ! In geval iemand die situatie zou willen misbruiken zal die van een koude kermis thuiskomen. Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat het een foutje betreft en dat de feitelijke toestand anders is.

Naar mijn idee lijkt het mij voldoende dat huurder en verhuurder het nummer op het contract veranderen en van een paraf of handtekening voorzien.

Ook een bijgevoegd en ondertekend aanhangsel lijkt mij voldoende zekerheid te geven.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel

Officiele dokumenten met een fout in? 

En dan meer bepaald qua zipgegevens ? 

Toch maar even mee oppassen hoor en goed achterhoren hoe je dit op een correcte en wettelijke wijze kunt vastleggen. 

Ik denk dat het wijzigen op dokumenten kan met een paraaf, of beter een handtekening en dan datum maar de geregistreerde dokumenten gaan dat zomaar niet volgen.

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel

Correctie: Met een rechtgezette fout.

Denkt men nu echt dat je daardoor riskeert schade te moeten betalen in een appartement dat men aantoonbaar nooit bewoond heeft ?

Aantoonbaar vermits je niet bent ingeschreven op dat adres maar op een ander adres. Ook een officieel document.

Aantoonbaar vermits de fout is hersteld met wederzijds akkoord en handtekening.

Aantoonbaar vermits wellicht op dat adres iemand anders woont of heeft gewoond en is of was ingeschreven.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Slopen en heropbouwen of renoveren? Met dit plan maak je de juiste beslissing

Slopen en heropbouwen of renoveren? Met dit plan maak je de juiste beslissing

Sinds begin 2023 is er een renovatieverplichting voor woningen met label E of F. De afweging maken tussen renoveren en slopen is belangrijker dan ooit.

Lees meer

Btw-verhoging van 1% of een eengemaakt btw-tarief: wat betekent dit voor jouw budget?

Btw-verhoging van 1% of een eengemaakt btw-tarief: wat betekent dit voor jouw budget?

Alles over de btw-verhoging: de gevolgen voor renovatie, nieuwbouw en sloop-en heropbouw. Bereken wat dit betekent voor jouw budget.

Lees meer

Vlaamse regering hakt in verbouwpremie en schaft frigobon af

Vlaamse regering hakt in verbouwpremie en schaft frigobon af

De Vlaamse regering snoeit in premies en schrapt vanaf 1 januari 2026 de verbouwpremie voor veel huishoudens. Heb jij nog recht op de Mijn VerbouwPremie?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag