Vast ALU raam bestaande uit onder en bovenraam omvormen naar draai/kiep

6

Vast ALU raam bestaande uit onder en bovenraam omvormen naar draai/kiep

ThomasScheers
ThomasScheers
#Ramen en deuren · 1 jaar geleden
Deze vraag is goed beantwoord

We zijn op zoek naar een firma die een onderste deel van een ALU raam kan omvormen naar een Draai/kiep systeem.  De firma die de ramen plaatste zegt niet meer over de profielen te beschikken en kan daardoor het gevraagde niet uitvoeren.

Het gaat om 3 om te vormen ramen.

Ik snap dat ze liever een heel nieuw raam plaatsen maar we zouden graag de kosten willen drukken door de bestaande ramen die prima staat zijn te laten aanpassen.

We zijn daarom op zoek naar iemand die dit zou kunnen doen.
Alvast bedankt voor het meedenken en het eventueel doorgeven van mogelijke firma's die dit voor ons kunnen uitvoeren.

Locatie Mechelen

1
moes
moes
73 723 Andere professioneel
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Jij kan idd de referentie van  het profiel niet zien. Daarvoor zou je er al een stuk glas moeten uitnemen want die ref wordt meestal op de zijkant van zo,n profiel geprint. Dus de enige referentie die je nu hebt is een datum die geprint staat tussen het glas op de afstandhouder (= zilveren band) Die datum zou uitsluitsel kunnen geven of het profiel uberhaupt nog bestaat of niet. Anderzijds ......... Is dit het enige raam of zijn er nog opengaande ramen die destijds ook zo werden vervangen. Dan kan je die refentie wel terugvinden. 

Maar ik zie dat dit echt dunne ramen zijn dus ik heb een vermoeden dat het gaat om de TS 50 van Reynaers en die bestaan idd niet meer. De productie daarvan werd ongeveer 30 jaar geleden stil gelegd en ik vrees dat ze nu echt niks meer liggen hebben bij Reynaers.

Helaas dus maar 2 oplossingen tot nader order. Ramen vervangen maar gezien de staat van afwerking binnen en buiten denk ik niet dat dit voor u de favoriete keuze is. Binnen isnog te doen maar buiten met die crepi dat gaat miserie worden. Tweede oplossing zoals ik zei is het deel dat open moet gaan invullen met ook een nieuw raam maar dan wel met een Z-kader. Maar dat gaat niet mooi zijn.

Wie was eigenlijk de fabrikant/plaatser van deze ramen ?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer

Ramenfabrikanten doen dat idd niet. 

Als dat merk en type sluitwerk nog courant verkrijgbaar is dan maak je denk ik het meeste kans bij een hersteller van ramen- en deurensluitwerk zoals bv Locs in Hasselt. 

Hoe dan ook, verwacht je aan een pittge offerte 

0
moes
moes
1 jaar geleden

Waarom zouden schrijnwerkers dat niet doen ? Als het een courant merkvan profielen is  dan behelst dat een uurtje werk in atelier en een uurtje op de werf. Kost idd wel iets maar is toch totaal wat anders dan heel de boel en ruttemeteut van uitbreken en nieuw. Je moet er wel rekening mee houden dat er een kleurverschil zal zitten tussen oud en nieuw Je moet de mensen niet onnodig op kosten jagen Maar dan moet je wel iemand vinden met de correcte kennis en niet zomaar een verkoper/plaatser van ramen.

een foto van een raam op ongeveer 3 mtr en eentje op 1 meter doet al veel. En even checken over welk raamprofiel het gaat. Dan kunnen we weer verder.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
1 jaar geleden

Probleem is dus van de baan. 

0
moes
moes
1 jaar geleden

Technisch gezien is dat in princiepe geen probleem. voorwaard eis dus wel dat de gammist moet gekend zijn. anders zal het idd een volledig nieuw raam worden. Maar ik denk als de ruimte al in afwerkingsgraad zit zijnde schilderwerken of zo dat TS wel liever wil vermijden dat er nieuwe ramen moeten worden geplaatst. Andere mogelijkheid is om bestaand kader te laten zitten en daar in nieuwe ramen van eender welke merk te plaatsen met een Z-kader. Maar dat is wel heel erg lelijk (vind ik) en er moet genoeg plaats zijn

0
ThomasScheers
ThomasScheers
0 1 Andere particulier
1 jaar geleden

Heb een paar foto's maar zie nergens in de kozijnen een referentie of nummer.
Misschien is er iemand die de kozijnen wel herkent?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes
Tom

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91152/alu-raam-kozijn-buiten-volledig.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=05c0f11dc8355dd724450afc6372dad4https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91152/alu-raam-kozijn-buiten-rechts.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ae24c59f82eb237a0e4f7822e509c03bhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91152/alu-raam-kozijn-buiten.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=131d94a2c026c3a70ecde1914134bdeehttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91152/alu-raam-kozijn.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=7754e61586ef09a41cbf2d2a62a98fd6
0
moes
moes

Jij kan idd de referentie van  het profiel niet zien. Daarvoor zou je er al een stuk glas moeten uitnemen want die ref wordt meestal op de zijkant van zo,n profiel geprint. Dus de enige referentie die je nu hebt is een datum die geprint staat tussen het glas op de afstandhouder (= zilveren band) Die datum zou uitsluitsel kunnen geven of het profiel uberhaupt nog bestaat of niet. Anderzijds ......... Is dit het enige raam of zijn er nog opengaande ramen die destijds ook zo werden vervangen. Dan kan je die refentie wel terugvinden. 

Maar ik zie dat dit echt dunne ramen zijn dus ik heb een vermoeden dat het gaat om de TS 50 van Reynaers en die bestaan idd niet meer. De productie daarvan werd ongeveer 30 jaar geleden stil gelegd en ik vrees dat ze nu echt niks meer liggen hebben bij Reynaers.

Helaas dus maar 2 oplossingen tot nader order. Ramen vervangen maar gezien de staat van afwerking binnen en buiten denk ik niet dat dit voor u de favoriete keuze is. Binnen isnog te doen maar buiten met die crepi dat gaat miserie worden. Tweede oplossing zoals ik zei is het deel dat open moet gaan invullen met ook een nieuw raam maar dan wel met een Z-kader. Maar dat gaat niet mooi zijn.

Wie was eigenlijk de fabrikant/plaatser van deze ramen ?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Op zoek naar een plaatser voor ramen en deuren? Zo vergelijk je slim!

Op zoek naar een plaatser voor ramen en deuren? Zo vergelijk je slim!

Wil je nieuwe ramen en deuren laten plaatsen? Ontdek hoe je plaatsers vergelijkt en een goede plaatser voor je ramen en deuren kiest.

Lees meer

Materialen voor ramen en deuren: voor- en nadelen, prijs en onderhoudstips

Materialen voor ramen en deuren: voor- en nadelen, prijs en onderhoudstips

Nieuwe ramen en deuren kiezen? Vergelijk materialen, beglazing en prijzen en vind zo de beste match voor jouw woning en budget.

Lees meer

Soorten rolluiken: welk matcht met jouw woning?

Soorten rolluiken: welk matcht met jouw woning?

Er zijn meer soorten rolluiken op de markt dan je denkt. Welke uitvoering past het best bij jouw woning? Een inbouw-, opbouw- of voorzetrolluik?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag