LTV verticale radiatoren
Hi,
Ik ben op zoek naar 3 LTV vertikale radiatoren voor in de woonkamer waar een totaal vermogen van 8092 Watt is vereist om voldoende warmte te verkrijgen van de gascondensatiewandketel.
Op het internet staan verschillende vertikale radiatoren in wit, zwart, grijs gekleurd.Vlakke en geribte voor zijde en 6 aansluitingen of midden aansluiting.
Maar meestal staat er niets vermeld over een LTV (lage temperatuur verwarming) vermeld.
Bij de vertikale radiatoren staat bij de specificaties 65° EN 75° aangeduid wat zeker geen LTV vertikale radiatoren zijn. Een gascondensatiewandketel stookt met radiatoren die worden verwarmd met warm water op een temperatuur van 45°.
En als ik een LTV vertikale radiator ontdek dan is de verkoopprijs hemelshoog voor maar 1175 Watt vermogen.
Vermits ik 3 LTV radiatoren zoek voor in de woonkamer met minstens een vermogen van 2700 Watt, vraag ik me af of die te vinden zijn en of die peperduur zijn.
En wat een verschil met een verwarmingsinstallatie van een gascondensatiewandketel en ltv vertikale radiatoren en een verwarmingsinstallatie met elektrische convectors.
Ik verwarm mijn living met 2 electrische convectors van elk 1500 Watt.
De living heeft een oppervlakte van 35 m² en een h van 2,72 m,dus een volume inhoud van 95,2 m³.
Als ik bereken hoeveel wattage ik nodig heb voor deze zelfde oppervlakte van 35m² en volume inhoud 95,2 m³ met radiatoren die worden verwarmd met een gascondensatiewandketel , dan bekom ik voor de woonkamer 95,2 m³ x 85 Watt = 8092 Watt. (woonkamer 22 °)
Dat is liefst een verschil van 5092 Watt met mijn 2 elektrische convectors van elk 1500 Watt.
De volgende gegevens heb ik van het internet gehaald.
85° C Watt/m³ staat vermeld bij een warmtetemperatuur op 22° C in de woonkamer op het internet.
Voor de slaapkamer staat 18° C vermeld en 70 Watt/m³
Voor de badkamer staat 24 ° C vermeld en 94 Watt/m³
Zijn deze temperaturen juist vermeld?
grtz,
gilberto