Laadpaal installatie electriciteitsman zegt dat dit conform is maar wat denken jullie?

14

Laadpaal installatie electriciteitsman zegt dat dit conform is maar wat denken jullie?

Hetlijk2
Hetlijk2
#Elektriciteit · 1 jaar geleden

Mijn situatie:

digitale meter fluvius 63a automaat ,naar mijn prive stoppenkast hier heb ik 2 63a diff 30ma en 300ma van deze zekeringen is er een draad getrokken die 6mm  is naar de andere zekeringskast laadpaal getrokken daar is de draad aangesloten op een 40a diff automaat is dit conform met de dikte van de draad? Mijn electricien zegt van wel terwijl ik denk van niet. Binnenkort komt de keuring en wil geen afkeur hebben natuurlijk. Alvast bedankt voor jullie mening

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91614/img0174.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=269163543cbb183f6c229d4042372b5bhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91614/img0173.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3bf63a7366acb3e5070fbfe669ba92cfhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91614/img0172.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4e713b8f7e13267c9220f82355d7e215

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Heb je al betaald aannde electricien?

0
Hetlijk2
Hetlijk2
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

Ja zeker. Is al betaald.

0
ELEKTROMAN
ELEKTROMAN
7 71 Andere professioneel
1 jaar geleden

U heeft alles betaald zonder keuring !

0
Hetlijk2
Hetlijk2
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

Klopt hij heeft gezegd dat ik de keuring perfect zelf kan regelen. Onze instalatie is in 2021 al gekeurd weest. Maar ik vraag jullie raad en kennis dus kunt u aub mij u hulp aanbieden.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
1 jaar geleden

Hangt ervan af, maar hoogstwaarschijnlijk wel 

- In die laadpaal moet een 6mA DC detectie zitten, omdat de aardlekschakelaar type A is. 

- Na die 40A aardlekschakelaar moet er een automaat van 40A wat waarschijnlijk die ernaast is

Als je het deksel van de zekeringkast verwijdert, een fotn post plus het typeplaatje van die laadpaal post kunnen we dat met zekerheid zeggen. 

0
Paulpp
Paulpp
9 68 Andere professioneel
1 jaar geleden

Eens met voorgaande.

Evenwel moet, volgens mij, de 6mm2 in de hoofdzekeringkast aan/na een 40A (max) automaat aangesloten zijn (dewelke ik niet zie) en niet direct na de 63A van de hoofdzekering.

0
Hetlijk2
Hetlijk2
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

De kabel is idd van de 63a differentieel schakelaar getrokken naar de tweede zekeringskast en aangesloten op een 40a diffrentieel schakelaar aangesloten. Dan gaat die nog eens naar een 40a automaat om dan vervolgens naar een laadpaal van 7.4kw 6ma lek beveiliging paal te gaan. Maar als ik het goed begrijp mag dit perfect met een 6mm2 kabel gedaan wordt worden? Want ik lees overal dat ze zeggen 10mm2 voor 63a? Erg bedankt voor jullie reactie.

0
Patrick & Hilde
Patrick & Hilde
9 133 Andere particulier
1 jaar geleden

Beste ,

XVB cca kabel met 6mm2 is OK wanneer beveiligd door 40A automaat.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
1 jaar geleden

De kabel is idd van de 63a differentieel schakelaar getrokken naar de tweede zekeringskast en aangesloten op een 40a diffrentieel schakelaar aangesloten. Dan gaat die nog eens naar een 40a automaat om dan vervolgens naar een laadpaal van 7.4kw 6ma lek beveiliging paal te gaan. Maar als ik het goed begrijp mag dit perfect met een 6mm2 kabel gedaan wordt worden? Want ik lees overal dat ze zeggen 10mm2 voor 63a? Erg bedankt voor jullie reactie.

Dan is dit volledig conform. 

0
Hetlijk2
Hetlijk2
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

Roderidder erg bedankt voor de info. Van waar komt het dan als je dat online opzoekt dat er overal staat bij 63a moet je 10mm2 gebruiken, als 6 mm2 ook mag gebruikt worden? Ben echt een leek in zo een dingen. Dus ik dacht al oei wij hebben de verkeerde kabel genomen...

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids
Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Wil je een laadpaal of warmtepomp? Zorg dat je elektriciteitsnet die overbelasting aankan, wij vertellen hoe.

Lees meer

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Besparen op je energiefactuur? Livios organiseert in samenwerking met Wikipower een groepsaankoop voor gas en elektriciteit. Registreer je gratis.

Lees meer

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Zonnepaneeleigenaars konden de installatie van een digitale meter weigeren tot eind 2024. Ontdek wat er verandert als jij dit jaar overschakelt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag