assesteen (zendersteen) injecteren

5

assesteen (zendersteen) injecteren

Josoha
Josoha
#Muren · 1 jaar geleden

Ik wil onze living renoveren. 

Het behangpapier komt los van de binnenmuren; na controle blijkt er meer dan 80% vochtigheid in de muur te zitten (tot ca. 1 m hoog).

De muur is opgetrokken uit assesteen (zendersteen); een woning uit de jaren 60.

Hoe kan ik die best zelf injecteren.

Volgens mijn info moet je gaten boren, 2 cm minder diep dan de dikte van de steen.
Het gaat over een deelmuur; hoe kan ik weten hoe dik die assestenen zijn ?

Alle reacties

0
Technix
Technix
0 29 Andere particulier
1 jaar geleden

Vooraleer die acties te ondernemen, best eerst eens checken of de waterkering (situeert zich in principe achter de plint) van uw binnenwand niet overbrugd is door een vochtgeleidende materie (b.v. overpleisterd).

Is een fout dewelke nogal regelmatig voorkomt en kan zorgen voor opkruipend vocht. 

0
Josoha
Josoha
0 1 Andere particulier
1 jaar geleden

Bedankt, maar neen. Er is geen waterkering.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
1 jaar geleden

Neem niet weg dat je toch best eerst eens nagaat hoe en waar het vocht vandaan komt. 

Je gaat duizenden euro's uitgeven en je weet nog niet wat de oorzaak is ?

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
1 jaar geleden

Er is een waterkering zeg je, dan heeft het ook geen zin om de muren te injecteren of te onderkappen.

En dan is de opmerking van Technix over de overbruggende bepleistering belangrijk. Als dat het geval is dan is de oplossing redelijk simpel.

Verder zeg je dat het een deelmuur is. Dan moet je zeker ook bij de buren vragen of nazien of daar hetzelfde probleem voorkomt en of er een spouw tussen de twee woningen is.

0
nowildw
nowildw
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

De zenders of assesteen is een halfharde spons gemaakt van afval materiaal , soms ook zelfmaak .

Ik vrees dat het opslorpend vermogen zo hoog is dat vol verzadigen geen pretje zal zijn . Ook de grove structuur van de 'zinders' laat geen mooie verdeling van product toe. Is er spouwvulling moet je dat best ook es nagaan...

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Groene gevels: alles wat je moet weten van a tot z

Groene gevels: alles wat je moet weten van a tot z

Wat is een groene gevel? Ontdek voordelen, prijzen, soorten, onderhoud, regelgeving en tips om zelf aan de slag te gaan.

Lees meer

Last van witte uitslag op je gevel? Zo pak je het aan

Last van witte uitslag op je gevel? Zo pak je het aan

Witte uitslag op je gevel kan wijzen op zout- of gipsuitbloeiingen. Ontdek wat je eraan kan doen en hoe je deze witte vlekken kan vermijden.

Lees meer

Aluminium gevelbekleding voor moderne architectuur: prijs, plaatsing en onderhoud

Aluminium gevelbekleding voor moderne architectuur: prijs, plaatsing en onderhoud

Is aluminium gevelbekleding de ideale keuze voor jouw woning? Ontdek alles over de voor- en nadelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag