Nieuwbouw Electra etc
Dag allemaal,
Ik ben voor de 2de keer aan het bouwen, eerst in 2019 een sleutel op de deur woning wat een goede leerschool was, echter is het een starterwoning en te klein voor ons geworden.
Nu ben ik bezig met een bouwfirma die volledig ons alles laat kiezen. Echter heb ik nu een paar vragen.
Ik heb op mijn huidige huis 3400WP aan zonnepanelen maar wil er meer, want merk dat ik regelmatig meer verbruik heb dan ik oplever ( Levert maximaal 2500watt volgens omvormer ). Ik dacht aan 5500Wp op een 5000W omvormermer of zou ik beter naar 3 fase gaan?
In de bouw zit een warmtepomp met vloerverwarming boven en beneden, omzetbaar naar vloerkoeling. ( Eventueel steek ik ook nog een airco unit in de leefruimte )
Tevens koken we inductie en wil ik graag binnen afzienbare tijd een zwembad aanleggen dat op de warmtepomp werkt.
Een laadpaal of toch de aansluiting wordt reeds voorzien om waarschijnlijk reeds onze stadswagen te vervangen door een elektrische. ( Deze moet niet snel laden, natuurlijk als de gezinswagen wordt vervangen zal deze toch een 80 of meer kwh batterij krijgen en wil ik deze overnacht kunnen opladen ).
Dus hierbij mij vragen:
1) Zou ik 1 of 3 fase stroom laten aanleggen?
2) Hoeveel WP zonnepanelen kan ik best nemen?
3) Is een thuisbatterij reeds interresant voor mij?
4) Is een laadpaal in de garage slimmer of beter onder de carport naar brandveiligheid toe?
Alvast bedankt,
Mvg Thomas