Toch enkele puntne op de i zetten want dit loopt de spuigaten uit.
Ik lees :
Ultrasoontoestellen plaatsen. Opletten daarmee sommige diersoorten zijn beschermd en mogen dus daarmee niet verjaagt worden. Ik denk aan marters maar ook onder andere de bonte specht. En even waarschuwen mensen die hoogsensitief zijn of zeer gevoelig aan trillingen kunnen ernstige schade ondervinden door deze toestellen.
Als katten drollen niet ingraven wil dat zeggen dat je bodem zo verdicht is dat er geen doorkomen aan is. Zorg voor beplanting, zorg voor losse opengewerkte grond. De drollen komen dan wel ingegraven waar bodemleven deze omzetten in humus voor je gazon en planten maar waar ook je vogels zich tegoed doen aan de wormen en bodeminsecten.
Het zijn dus geen smerige katten maar je tuin is wel een betonvlakte.
Je moet geen emmer water gebruiken want dat is een massa water en een kat verschiet maar weet wat het is. Een plantenspuit vernevelt water en dat is voor een kat onbekend en dus zogezegd gevaarlijk. En éénmalig is gebruiken, helpt niet. Na een 5 tal keer hebben ze het geleerd. Dit wordt bv ook toegepast om katten af te leren van op tafel te springen.
Zoasl charel dode vogels horen nu eenmaal erbij.
Katten en honden worden niet alleen voor het plezier van de menssen gehouden. Katten zijn van nut om huizen vrij te houden van muizen en ratten , je zou anders vergeven zijn van deze ziekteverwekkers. Dat je de honden ook alleen maar zie als speelgoed .... ik geef dit graag door aan mijn zus die blind is en 100% zelfstandig is door rex, haar geleidehond. En zij is niet de enige die dankbaar gebruik maakt van de intelligentie, reukzin en loyaliteit van deze dieren.