Sigarettenaanstekerhouder aansluiten op autobatterij

5

deze aansluiting op de foto heb ik gemaakt, bij aansluiten op de autobatterij is de sigarettenaanstekerhouder ontploft en kwam redelijk wat rook uit, de zekering die in het cirquit zit in de rode draad is 5 ampere en is niet gesprongen, 

weet iemand waar de fout zit in mijn installatie of het aan de goedkope sigerettenaanstekerhouder zou liggen? Of door de kleine transfo daarin die zorgt voor de 5 volt usb's?

ik dacht dat dit zou werken en veilig zou zijn? En zou het met de sigarettenaanstekerhouder van op 2de foto wel werken als ik die op dezelfde manier aansluit met een gepaste zekering tussen?

mvg stijn

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/92990/img0344.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=db5a81887c92364017978b014ca4f4b3https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/92990/img0345.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=412172e9e0cd7ca7827697509e6561ab

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Han je een echte zekeringhouder gebruikt?

0
Paulpp
Paulpp
9 62 Andere professioneel
1 jaar geleden

De enige twee redenen lijken mij: verkeerd aangesloten ttz + en - van het toestel verkeerd om aan de batterij of slecht toestel.

Dat op de foto: tja, dat zou even goed of slecht moeten werken als het andere. Die 16A lijkt me wel sterk overdreven.

0
Sigarettenaanstekerhouder aansluiten op autobatter
0 2 Andere particulier
1 jaar geleden

Ik had inderdaad niet gelet op + en -, daarom is de transfo van de usb poort opgeblazen, 

mercie

0
LeaD
LeaD
13 241 Andere professioneel
1 jaar geleden

Zoals de kabels er bij liggen op de foto zou je toch denken dat je deze juist aangesloten had, of het zou zijn dat je de verbinding met de rode draad zelf gemaakt hebt, daar kan gemist zijn . Zwarte draad met witte lijntjes zou de plusdraad zijn dan .

0
Sigarettenaanstekerhouder aansluiten op autobatter
0 2 Andere particulier
1 jaar geleden

Ik heb inderdaad de rode draad zelf aangesloten (gesoldeerd en krimpkaus over, ) en idd aan de verkeerde draad gestoken op de foto, zwart witte draad moest inderdaad aan de rode draad ipv de andere

stijn

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Welke factoren beïnvloeden het verbruik van een warmtepomp, hoe bereken je het, wat kost het en hoe kan je besparen? Wij zochten het voor je uit.

Lees meer

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Wil je een laadpaal installeren? Dan zit je ongetwijfeld met vragen: waar plaats je die laadpaal thuis, hoeveel kost het en hoe laad je efficient?

Lees meer

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Je energiefactuur op korte termijn doen dalen, hoeft niet noodzakelijk veel moeite te kosten. Met kleine ingrepen kan je op jaarbasis al heel wat besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag