Er bestaan inderdaad ontelbare zwammen/schimmels. Echter als het gaat over duidelijk zichtbare en schadelijke zwammen in woningen dan beperkt dat aantal zich tot een drietal.
Alle drie hebben ze een specifiek voorkomen zodat iemand met enige kennis van zaken en aan de hand van die foto van het mycelium met een redelijk hoge waarschijnlijkheidsgraad kan uitmaken over welke zwam het hier gaat.
Ik zie in ieder geval op de meegestuurde foto's geen specifiek voorkomen van een huiszwam, wel dat van een kelderzwam.
Maar misschien zijn er op andere plaatsen nog andere aanwijzigingen te zien en dan is het natuurlijk goed om dit te laten beoordelen door een fungi expert. Ik vraag me dan wel af waar je een niet firmagebonden fungi deskundige gaat vinden.
Het is in ieder geval meestal geen goed idee om een zogenaamde deskundige te contacteren die u via een forum wordt aanbevolen. Wees voorzichtig hiermee !
De kans is groot dat je te maken krijgt met iemand die een twijfelachtige reputatie heeft. Ik weet waarover ik spreek.
Moesten er nog anderssoortige aanwijzingen te vinden zijn kan je die ook best fotograferen om in dit topic voor te leggen.