Inderdaad de bodemtechnische dienst van de faculteit leuven is inderdaad 'zogenaamd deskundig'.
Straffe uitspraak , komt nogal betweterig over, niet ?
Inderdaad je hebt drie soorten of beter gezegd geslachten van zwammen in de woning de huiszwam , kelderzwam en porienzwam.
Echter in het geslacht huiszwam serpula heb je alleen al 15 verschillende soorten en daar nog eens wat ondersoorten in.
Serpula atrovirens, Serpul byssoidea ... tot en met Serpula umbrina.
Kelderzwam heeft er wat minder
En porienzwam Antrodia goh dat is toch effe een groep, geslacht beter gezegd met een 60 soorten in en een 150 ondersoorten.
Voor de duidelijkheid: ik heb nergens de deskundigheid van de universiteit Leuven in twijfel getrokken, gelieve mij niet eender wat in de mond te leggen.
Wat de zwammen betreft, als we het over de echte huiszwam hebben dan is dat de serpula lacrymans en geen enkele van al die anderen die je hebt opgezocht.
Het blijven er dus drie die zeer duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn door iemand die er wat ervaring mee heeft of die gewoon zelf opzoekt wat de eigenschap en het voorkomen van elk van die drie is.
Ik had al eens in dezelfde zin maar iets uitgebreider een reactie gegeven die informatief bedoeld was en zeker geen inbreuk vormde tegen de regels van het forum. Ik begrijp dan ook niet waarom en door wie die is verwijderd.