5

Constructie van de buren op mijn dak?

Fati
Fati
#Regelgeving · 1 jaar geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Ik ga een oud bijgebouw laten afbreken omdat het dak inzakt maar nu blijkt dat de aannemer van de buren over de ganse helling van het dag een constructie heeft gemaakt. Dus bij afbreken, komt dit mee. Wat nu? Waar moet ik naartoe gaan

1
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Bouwfout van de buren. 
Hen aangetekend een korte periode geven om deze fout te herstellen 

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Bouwfout van de buren. 
Hen aangetekend een korte periode geven om deze fout te herstellen 

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
1 jaar geleden

Zal misschien iets moeilijker worden als het een gemeenschappelijke muur is. Dus ik denk dat dit eerst moet worden uitgezocht.

Maar als het werkelijk "OP" uw dak is is dat dan niet een van de reden waarom het niet in goede toestand is. Uw dak dan ?  Foto's zouden veel meer zeggen

0
user527097
user527097
0 16 Andere particulier
1 jaar geleden

uw buur heeft dus over de gemeenschapoelijke muur , dus een stuk van  uw dak,  een muur opgetrokken ?

0
Fati
Fati
0 2 Andere particulier
1 jaar geleden

inderdaad op de gemeenschappelijke muur en over en OP het volledig dak (1zijde) een constructie gemaakt. Heb de eigenaars al gecontacteerd en komt goed. Bedankt voor de reacties.

0
Fati
Fati
0 2 Andere particulier
1 jaar geleden

Dat zal inderdaad niet de reden zijn maar ik wil het gewoon afbreken omdat het oud is en tot niets dient maar daar komt bij dat de aannemer van de buren daar een constructie heeft op gebouwd over ene kant OP het dak. Komt goed. Heb de eigenaars gecontacteerd en we zitten binnekort eens samen met een dakwerker. Bedankt!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vlaamse regering deelt kortingsbon uit van 250 euro voor energiezuinige elektro

Vlaamse regering deelt kortingsbon uit van 250 euro voor energiezuinige elektro

Sinds oktober 2024 heeft 1 op 3 huishoudens recht op een Fluvius kortingsbon van 250 euro voor de aanschaf van energiezuinige elektro.

Lees meer

Synergrid versoepelt regelgeving en maakt installatie stekkerbatterij eenvoudiger

Synergrid versoepelt regelgeving en maakt installatie stekkerbatterij eenvoudiger

Sinds 15 oktober is het eenvoudiger om stekkerbatterijen te plaatsen. Expert Dirk Van Evercooren legt uit waarom je geen elektricien meer nodig hebt.

Lees meer

Nieuwe regels voor (ver)huren in Vlaanderen vanaf 2025

Nieuwe regels voor (ver)huren in Vlaanderen vanaf 2025

In 2025 komen er nieuwe regels om te (ver)huren in Vlaanderen. Ontdek de wijzigingen voor indexering, belastingen en sociale verhuur.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag