Aanbouw buren op "gemene muur"
Beste
Mijn buren willen een verdiep plaatsen op hun net gekochte woning .
Op zich heb ik hier niets op tegen maar er is sprake dat ze de "gemene muur" willen gebruiken om dit verdiep mee op te bouwen .
Daar wij 3 jaar geleden zelf een verdiep hebben geplaats op de volledige breedte van deze muur lijkt het ons niet mogelijk om de buren hier op te laten bouwen zonder zelf stabiliteit te verliezen .
Wij vermoede dat deze muur niet gemeen is omdat de bestaande muur voor onze verbouwingen wel op de grens is geplaatst maar wij hebben onze aanbouw zijn gestart boven het laagste dak ( dak van de buren ) . Dit zou dus geen gemeenschappelijke muur zijn maar onze muur die gebruikt is .
Nu kunnen ze blijkbaar hier een gemene muur van opeisen , en ik weet niet wat mijn rechten en plichten hiervoor zijn .
Nogmaals , ik heb geen problemen met mijn buren en heb geen probleem met hun verdiep dat ze willen bouwen maar uiteraard zie ik niet graag de stabiliteit van mijn verdiep wegvallen .
Daar wij een 1steense tussenmuur hebben van 18cm dik en deze volledig is gebruikt voor onze muur en binnenissolatie zie ik hier echt geen plek voor een 2de steunmuur .
Kan iemand mij wat nuttige info bezorgen ?
Alvast bedankt