3

Simpele thermostaat vervangen door smart thermostaat

sirraleigh
sirraleigh
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

Hallo,
Ik heb een Vaillant Ecotec pro VCW be 286/5-3 met een simpele vrt-50 thermostaat.

Ik wil een moderne, smart thermostaat hangen zoals een Tado X.

Nu zie ik vaak in filmpjes als ze de oude thermostaat verwijderen dat daar zo van die kleinere, dunne draadjes inzitten… maar in die van mij zitten alleen gewone stroomdraden (zie foto).

Kan ik dan wel zo’n slimme thermostaat installeren?

Erg bedankt om mee te kijken/denken.

Vriendelijke groeten, Janne

Alle reacties

0
DirkH
DirkH
4 102 Andere particulier
1 jaar geleden

Ik zie geen foto

0
mbbs1024
mbbs1024
14 178 Andere particulier
1 jaar geleden

Ik heb ook een thermostaat vervangen die enkel 2 stroomdraden had door een Tado, geen probleem.
Je moet wel op de Tado site kijken of de thermostaat compatibel is met jouw ketel, en als je twijfelt, vraag je het aan hun support.
De Tado site is wel vooral marketing gericht, het is moeilijk om daar technische informatie op te vinden, ik heb toen, een aantal jaar geleden, die info wel gevonden op hun site voor installateurs.

0
LDI006
LDI006
1 50 Andere particulier
1 jaar geleden

let wel de tado in combinatie met vaillant is enkel als AAN/UIT configureerbaar.  ALds je echt gebruikt wil maken van de mogelijkheden van de Vaillant kan je best ook eens kijken voor een model dat ebus gebrukt en dan "slim" kan communiceren met de CV ketel zelf.

Kijk even na als model de vsmart thermostaat (de eenvoudigste in gebruik en aansluiting) van vaillant zelf.  Is ook tweedraads en de temperatuuropnemer is draadloos (batterij)

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Ontdek hoe je je huis energiezuinig kan verwarmen en bespaar op energiekosten. Tips over slimme thermostaten, de ideale verwarming en warm water.

Lees meer

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Welke soorten parket zijn te combineren met vloerverwarming? Waarop moet je letten bij de plaatsing? En hoe zit het met keramisch parket?

Lees meer

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag