13

Watervoorraad isoleren

Mark1960
Mark1960
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

Het water in onze 700 liter watertank wordt te warm naar mijn zin.

Als na gebruik de tank automatisch bijvult dan zakt de temperatuur iets

Ik wil de rvs tank aan de buitenzijde isoleren met een paar lagen 4 mm aluminium bubbeltjes foli

Heeft dat zin of kan ik beter foam nemen met aan 2 zijden een aluminium laagje?

Mark

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/94667/img-20241115-wa0006.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e49f37247f0f8f72335d62981a0b4d09

Alle reacties

0
Mark1960
Mark1960
0 179 Andere professioneel
11 maanden geleden

Bedankt voor je reactie Charel

Even verduidelijken 

De pomp met drukvat is voor ons grondwater wat we alleen voor de tuin gebruiken.

We pompen geen drinkwater op van 25 graden maar krijgen het via de waterleverancier

Ik zeg wel 25 graden maar dit varieert zoveel omdat het water in de transportleidingen langs de weg veel bovengronds lopen en door de warmte hier in de tropen flink opgewarmd kan worden.

Verder is het te warm of koud genoeg vinden een persoonlijke zaak  toch ?

Laatste meting van het water in het voorraadvat 's morgens vroeg is nu 23 °C

0
Charel
Charel
932 5448 Andere professioneel
11 maanden geleden

Oké, blijkbaar een systeem dat ons totaal vreemd is en waarbij ik nog wat vragen heb.

Ik veronderstel dat het dan aan een bepaalde druk wordt aangeleverd. Waarom is er dan nog een voorraadvat nodig? 

En kan je dan voor de douche ook niet aftappen voor het voorraadvat ipv er na ? Op die manier zou het douchewater dan toch ook veel kouder zijn.

Ik blijf het dus wat vreemd vinden dat je water binnenkrijgt aan 25° dat zich vervolgens passief in een vat opwarmt naar 30° waarna je het terug actief (met kostenplaatje) moet afkoelen om u te kunnen douchen met koud water.

Ook stel ik me de vraag of dat aangeleverde water ook grondwater is net zoals het water dat je zelf oppomt en wat er dan mis is met het eigen putwater. Geen van de twee is regenwater?

0
Mark1960
Mark1960
0 179 Andere professioneel
11 maanden geleden

Beste Charel

Ik kan mij voorstellen dat het vreemd overkomt.

De leverings zekerheid op Bali van leidingwater is namelijk zo slecht dat de tank er is om na water uitval in ieder geval nog 700 liter in voorraad te hebben

In Belgie wellicht 1 x per 5 jaar uitval, maar hier 1 of 2 x per maand en dat kan dan zomaar 24 uur of 36 uur duren,wat echt niet fijn is als je veel gasten hebt.

Maar ik begrijp je verwonderding over de pasieve opwarming en weer koeling.

Nu de tank geisoleerd is met 4 lagen foam met 2 zijdig aluminium van 8 mm zal het ook al weer wat voordeliger worden.

Het aangeleverde water is geen grondwater.

Grondwater pompen we hier allemaal op om de kosten van waterverbruik te beperken.

Bali heeft een zeer groot aankomend waterleverings probleem.

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Warmtepomp op propaan: 8 modellen om uit te kiezen

Warmtepomp op propaan: 8 modellen om uit te kiezen

Ontdek de voordelen van warmtepompen op propaan en kies de beste optie voor jouw duurzame verwarming. We selecteerden acht modellen!

Lees meer

Is een airco in je slaapkamer een slim idee? Ontdek de aandachtspunten en prijs

Is een airco in je slaapkamer een slim idee? Ontdek de aandachtspunten en prijs

Kan je een airco in je slaapkamer zonder risico gebruiken? We overlopen de voordelen en aandachtspunten van een airco en zoomen in op de prijs.

Lees meer

Verwarmen op gas, elektriciteit, stookolie, hout of pellets: wat is het goedkoopst?

Verwarmen op gas, elektriciteit, stookolie, hout of pellets: wat is het goedkoopst?

Ontdek hoe je goedkoop kan verwarmen. Vergelijk hout, pellets, gas, stookolie en elektriciteit. Welke energiebron is het meest voordelig voor jouw woning?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag