twijfels omtrent oriëntatie nieuwbouw en licht
Goeiedag,
We staan dicht bij het finaliseren van het ontwerp van onze nieuwbouw; we hebben een hele weg afgelegd om het qua vorm en inrichting naar onze wensen te maken maar nu slaat de paniek weer toe want we hebben wat twijfels omtrent de oriëntatie met betrekking tot de zon.
We willen, net als veel mensen neem ik aan, voldoende natuurlijk licht in huis. Van de verdieping zijn we tevreden maar het gelijkvloers baart ons zorgen: met name de "uitbouw" (leeshoek en zitruimte) en de "oversteek" (slaapkamer 2) zouden beneden het misschien te lang te donker kunnen maken, ondanks de grote glaspartij aan de tuinzijde.
Soms denk ik: de klimaatopwarming indachtig gaan we nog blij zijn met een beetje schaduw maar ik wil ook geen donker kot van maken.
Het gaat om een immense investering en we hebben schrik om later spijt te hebben van onze keuze, wetende dat we met een nieuwbouw de kans hadden om het zo goed als perfect te maken.
Kan iemand aan de hand van deze plannen inschatten of de oriëntatie wel snor zit of helemaal niet? De windstreken staan er telkens bij.
Merci!