4

Expertiseverslag Brandverzekering.

M D
M D
#Regelgeving · 1 jaar geleden

Beste.

Expertiseverslag schade door-

1)Elektrische overspanning met verbrande el. motoren defekt.

Ongeveer 25 stuks.

Enkele alleen aanvaard.

Overige vallen verder ook volledug uit in een peride van 5 jaar.

2) Zonnetenten ophanging uit muur getrokken na 15 jaar door windstoten.

3) Rolluikbladen scheuren horizontaal op een 7 tal bladen in dezelfde gevel door hoge windbelasting.

Expert heeft daar zijn mening over,

na vaststelling terplaatste.

Makelaar laat weten dat er geen tussenkomst mogelijk.

Laat dit weten volgens tekst omschreven in bijlage,

door  Makelaar.

Expertiseverslag van Expert MAG niet aan klant overgemaakt worden.

Is dat normale wettelijke behandeling?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/94916/screenshot-20241215-094100-email.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=acce488f813e5d5d30294f60e4a4167c

Alle reacties

0
LeaD
LeaD
13 245 Andere professioneel
1 jaar geleden

Waren al die motoren in bedrijf tijdens de tijd van overspanning ? Dit lijkt mij dan meer als toeval . Dan zouden uw buren ook met dit euvel te kampen hebben die op hetzelfde net zijn aangesloten .

0
Tiramisu
Tiramisu
11 330 Andere particulier
1 jaar geleden

Verhaal is niet compleet. Welk merk en type motoren zijn dat? 25 motoren tegelijkertijd laten verbranden lijkt me onmogelijk.  

Misschien is de stuurelekektronica (als er dat in zit tenminste) van alle 25 kapot door overspanning? 

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 82 Andere professioneel
1 jaar geleden

Ik kan u maar 1 raad geven. Via de rechtsbijstand een eigen expert aanstellen en die laten discussiëren met de expert van de verzekeringsmaatschappij. 

Ik merk in ieder geval al op dat je schrijft dat er 25 motoren kapot zijn gegaan door overspanning. Daar wordt in de mail niet over gesproken en er wordt gezegd dat er geen enkele dekking is. Jij schrijft zelf dat er enkele zijn aanvaard, dus wel dekking. Dus dat is een beetje onduidelijk.

Verder zal je moeten bewijzen dat de schade aan de andere zaken geen slijtage is, maar een plotse gebeurtenis door een storm. Want een brandverzekering betaalt uiteraard niet het gewone onderhoud van jouw huis door slijtage.

Patrick Oostens

makelaar

0
M D
M D
1 15 Andere particulier
1 jaar geleden

Beste.

Bedankt voir uw advies.

Bijkomend is mijn vraag ook,

moet expertiseverslag niet meegestuurd worden aan eigenaaar.?

Bij eerste defekt alleen enkele motoren in 2 fazen vervangen binnen de 3 jaar.

en dossier afgesloten.

Graag advies indien mogelijk.

Vriendelijke groeten en dank.

Marc.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vlaanderen wil dat alle energieleveranciers vanaf 2027 vaste tarieven aanbieden

Vlaanderen wil dat alle energieleveranciers vanaf 2027 vaste tarieven aanbieden

Vanaf 2027 moeten alle energieleveranciers een vast tarief voor energie aanbieden. Depraetere wil zo gezinnen beschermen tegen hoge energiefacturen.

Lees meer

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Advocaat deelt zijn advies

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Advocaat deelt zijn advies

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Mag je die overnemen of wordt ze openbaar verkocht? Expert Jan Roodhooft weet raad.

Lees meer

Laatste weken om recht te hebben op Mijn VerbouwPremie voor deze werken

Laatste weken om recht te hebben op Mijn VerbouwPremie voor deze werken

Wat verandert er vanaf juli wat betreft premies en regelgeving? Doe nu nog deze werken om Mijn VerbouwPremie niet mis te lopen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag