mag ik het asbestdak van mijn bedrijfsloods zelf vernieuwen door sandwichpanelen?

2

mag ik het asbestdak van mijn bedrijfsloods zelf vernieuwen door sandwichpanelen?

dak bedrijfsgebouw vernieuwen
#Dak · 10 maanden geleden

Hallo,

Ik heb een bedrijfsloods met een dak van 400 m² waarvan 200m² asbest golfplaten.

Ik wil dit dak zelf vernieuwen.

Deze loods staat op landbouwgebied.

Dakgebinte blijft ongewijzigd er komen enkel sandwichpanelen in de plaats van de asbest golfplaten.

Wat moet ik doen om dit wettelijk te doen?

Grts Robby Peeters

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
10 maanden geleden

Vervangen van de dakbedekking op zich wordt niet als een struktureel werk beschouwd en mag dus zonder aanvraag of toelating.

0
Mazeikes
Mazeikes
0 30 Verbouwer
9 maanden geleden

Ik heb ook zo'n loods van 400 m2 met asbest erop. Ga ook sandwichpanelen + zonnepanelen leggen. Kan dan premie krijgen van ong 12€/m2. Krijg ik ook die premie als ik dit zelf doe ?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Geef je woning karakter met een mansardedak en geniet van meer ruimte, stijl en comfort onder je dak.

Lees meer

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Leer asbest in je dak herkennen, ontdek de risico’s en kosten en vind veilige oplossingen voor vervanging of verwijdering.

Lees meer

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

Deze nieuwe dakpannen met zonnepanelen bedekken je dak én wekken stroom op. Dankzij de half-cuttechnologie brengen deze zonnepanelen nog meer op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag