Veranda renovatie, vergunning
Hallo,
ik zou graag mijn veranda, met mijn keuken in, willen ombouwen naar een vaste aanbouw met plat dak. Veranda is van 2003, vergund en opgenomen in het kadaster. Qua isolatiewaarde is mijn veranda een dikke nul door oud glas en de vloer is niet geïsoleerd. In de winter te koud om rond te lopen, in de zomer is het een serre. De veranda staat tussen twee gemeenschappelijke muren met de buren, deze blijven behouden. Enkel dak en schuifraam zal afgebroken en opnieuw gebouwd worden, de vloer gaat tot op de vloerplaat er uit en wordt geïsoleerd. Oppervlakte blijkt hetzelfde <40m2 en er komen geen openingen naar de rest van de woning bij of vergroot. Schuifraam wordt vervangen door HR glas en nieuwe isolerende profielen, dak in vast dak met dikke isolatie en 2 grote glasstraten.
Volgens onze aannemer is er zelf geen meldingsplicht omdat we structureel niets veranderen of afbreken en/of bijbouwen van dragende muren en opp. zelfde blijft.
Volgens info van gemeente is dit wel nodig maar ze begrepen de bouwwerken niet goed (100 keer moeten zeggen dat afwerken bovenbouw niets te maken had met verdiepingen).
Volgens omgevingsloket moet ik zelf bouwvergunning en architect onder de arm nemen gezien ik onder 75% glas blijf maar dit spreekt telkens van een nieuwe aanbouw.
Moet ik een vergunning hebben, enkel melding en wat met die architect?