Duidelijk dat er een enorme verwarring is.
1. Naar de meter voor het "dal-piek" tarief gaat een kabel die uit de zekeringkast vanaf de 300mA (verlies)schakelaar komt voor deel stroom van alle apparaten. (= Licht, stopkontacten,...)
2. Naar de meter voor het "excl-nacht" tarief gaat een kabel die uit de zekeringkast vanaf de 300mA (verlies)schakelaar komt voor deel accumulatieapparaten.
Ik zeg hier duidelijk "naar de meter" want die kabel dient door de eigenaar/bewoner te worden voorzien.
DEZE 2 KABELS TUSSEN ZEKERINGKAST EN METERKAST WORDEN UITERAARD VERBONDEN DOOR TIJDENS DE INSTALLATIE VAN DE METERS. AAN DE KANT VAN DE ZEKERINGKAST IS HET AAN DE INSTALLATEUR VAN DE HUISINSTALLATIE, MAAR MET WAT GOEDWIL VAN DE FLUVIUS INSTALLATEUR KAN HIJ/ZIJ DAT MISSCHIEN OOK WEL DOEN.
Opmerkzaam is het wel dat de kabels tussen de zekeringkasten en de meterkasten (4x10m2 zonder aardingsgeleider dus) voldoende lang moeten zijn. Het kan dus nooit kwaad vóór de in stallatie te voorzien in kabel hiervoor.
Beste Tiramisu,
Het lijkt eerder een aanval op mijn persoon te worden nu.
De kant van de zekeringkast is zoals ik schreef voor de installateur van de huisinstallatie.
De kant van de meterkast is voor de netverantwoordelijke ook zoals ik schreef.
"Deze 2 kabels tussen zekeringkast en meterkast worden uiteraard verbonden door Fluvius aan de kant van de meterkast tijdens de installatie van de meters. Aan de kant van de zekeringkast is het aan de installateur van de huisinstallatie, maar met wat goedwil van de Fluvius installateur kan hij/zij dat misschien ook wel doen."
Vroeger werd de aansluiting aan de eerste schakelaar in de zekeringkast wel al eens verzegeld, of door de keuringsinstantie, of door de netbeheerder. Dit lijkt de dag van vandaag eerder een optie dan een verplichting. Tenslotte wat als die ingangsschakelaat (doorgaans de verliesstroomautomaat van 300mA) defect zou zijn. Die zou je dan niet mogen vervangen? De toegang tot de meterkast is uitsluitend voor de netbeheerder of zijn aangestelde verantwoordelijke.
Ik denkt dat jij het hier niet begrijpt of gewoon niet wil/kan. Ik stel voor om de teksten eens deftig te lezen. Je herhaalt steeds wat gezegd wordt in een negatieve vorm.
Verder heb ik in de meldingen gezien dat ik het goed heb uitgelegd en dat hier nu .
Even tussendoor, ik ben elektrisch (eigenlijk elektronisch) geschoold, heb zelf accumulatieverwarming en huisinstallatie(s) geinstalleerd. Zekeringkasten vernieuwd, en dit allemaal met een keuring die direct correct was.
Ik wil maar zeggen.