5

Afschot van plat dak

John Vermeulen
John Vermeulen
#Dak · 10 maanden geleden

Zopas een plat dak laten renoveren inclusief isolatie. Het afschot op het oude dak was heel slecht. Ik stel nu echter vast dat aan het afschot niets is gedaan en er nog steeds grote plassen blijven staan op  mijn gerenoveerd dak. Hiermee geconfronteerd zegt de aannemer dat bij renovatie de afwatering niet wordt aangepakt en dat dit enkel bij nieuwbouw wordt gedaan...  Klopt dit?

In de offerte is hier niks over vermeld, maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat dit wel wordt aangepakt...

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3500 Andere particulier
10 maanden geleden

Afschot voorzien - als al mogelijk - had je moeten voorzien in je "lastenboek".  Dit is best ingrijpend en dus duur. 

0
Charel
Charel
932 5450 Andere professioneel
10 maanden geleden

Hoe groot en vooral hoe diep zijn die plassen dan? 

0
John Vermeulen
John Vermeulen
0 1 Verbouwer
10 maanden geleden

Grootste plas is ongeveer 1m60 op 1m30 en zowat 6 mm diep...

0
Charel
Charel
932 5450 Andere professioneel
10 maanden geleden

Bij vernieuwing van de dakbedekking, met of zonder isolatie, is niet automatisch een aanpassing van de dakhelling inbegrepen.

Dat had kunnen besproken worden maar is geen must wanneer het, zoals hier, enkel over (tijdelijke) plassen gaat die niet meer dan 6 mm diep zijn.

Het zou ook de moeite en de grote meerprijs niet lonen om daarvoor het hele dak aan te passen. Te meer omdat zulke plassen niet schadelijk zijn voor de dakbedekking of voor de waterdichtheid van het dak.

Ik zou me daar geen zorgen over maken.

0
Mark1960
Mark1960
0 179 Andere professioneel
7 maanden geleden

Waarom geen PIR afschot isolatie voorzien

Zo makkelijk

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/96255/screenshot-20250501-095559-google.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=dbb522fe94cc23455ea6db0d1c4df41b
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Wat kost een dakrenovatie? We lijsten de prijzen op per type dakwerken, bieden je meer inzicht in hoe de prijs wordt bepaald en geven bespaartips.

Lees meer

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Alles over de opbouw van hellende en platte daken: soorten structuren, onderdelen en tips voor de beste keuze.

Lees meer

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Mos nestelt zich op bijna elk dak. Gelukkig kan je mos en algen op verschillende manieren verwijderen én voorkomen. Ga aan de slag met deze tips!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag