7

dichtmetsen rolluikkast

pietervd
pietervd
#Isolatie · 6 maanden geleden

Beste plantrekkers,

Ik ben op zoek naar een ervaren iemand die de rolluikkast + rolluik in mijn slaapkamer kan wegnemen en daarna alles dichtmetsen. Om voorgoed vaarwel te zeggen tegen lawaai uit de omgeving, waar ik enorm onder lijd..

Heb je een alternatief voorstel of ken je iemand die mij uit de nood kan helpen? Dat is ook goed.

Indien mogelijk, graag eerst eens komen bezichtigen. Vergoeding gegarandeerd!

Dankjewel

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/95882/rolluikkast-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=7a2aff88cc454e36789a63848a6c21a2https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/95882/rolluikkast-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=df19e49b105e57e92fcfe1b0107bade8https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/95882/rolluikkast-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ed5af3b708a4c15f41bfc8ba0bd307ef

Alle reacties

0
pietervd
pietervd
0 2 Andere particulier
6 maanden geleden

ps: Ik woon in Roeselare, West-Vlaanderen

0
nivaOne
nivaOne
28 389 Andere professioneel
6 maanden geleden

Misschien is het venster vervangen door een grotere met drievoudig glas een betere optie

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
6 maanden geleden

Je hebt daarvoor niet echt een metser nodig hoewel dit de beste maar ook de meest intensieve oplossing is (betonnen linteel, diba steken metsen, uitplakken  enz).

Je kan dit ook laten uitvoeren door een schrijnwerker maar dan wel sterk akoestisch isolerende materialen gebruiken zoals bvb een Panterre en dan zeker dubbele MDF beplating of nog beter een MDf als afwerkinge en daarmee een cementvezelplaat. Geluid isoleer je best door het voor het geluid vervelend te maken. En dat vervelend maken wil zeggen dat je zoveel mogelijk de frequentie van het geluid kapot maakt door telkens te veranderen van materiaal. Geluid heeft dat niet graag.

0
pietervd
pietervd
0 2 Andere particulier
6 maanden geleden

Dank voor de reacties.

Ondertussen zit ik met het idee om het gat vol te proppen met bladlood (snijlood), omdat lood een zeer hoge dichtheid heeft + ook nog eens flexibel is. Zoveel lagen bladlood als mogelijk. Is dit geen clevere oplossing?

Daarnet zag ik een tabel van alle chemische elementen, gesorteerd volgens dichtheid...
Osmium heeft de allerhoogste dichtheid met 22,6. Daarna Iridium met 22,4 en Platina met 21,45. Lood 11,35. Dik bladlood op rol is trouwens best goedkoop.

Van wolfraam (tungsten) kan je ook platen kopen, en ze zijn flexibel. Net als bij lood. Dichtheid 19,35... Combinatie van hoge dichtheid + FLEXIBILITEIT lijkt me toch de beste oplossing, niet? ... 

Ofwel zijn dit vernieuwende ideeën, ofwel voel ik mij compleet radeloos tov het duivelse lawaai. Ik zit dan ook op mijn tandvlees.

Ik wil er dus echt korte metten mee maken, en achteraf nooit geen spijt meer hebben!

Dus lood of wolfraam een goed idee?

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
6 maanden geleden

De grootste oorzaak van geluidsindringing is in dit geval de slechte luchtdichtheid wat bijna onvermijdelijk is bij rolluikkasten. Lood of wolfraam gaan hier niets oplossen.

Ik zou alles volproppen met de wat zwaardere isolatiematerialen zoals bijvoorbeeld houtwol of cellulose. Daarna alles zorgvuldig luchtdicht afwerken tot tegen de muren, het plafond en het raam.

Maar bedenk dat het geluid niet enkel langs daar kan binnenkomen maar ook via niet luchtdicht schrijnwerk en hun aansluiting met de muur.

0
nivaOne
nivaOne
28 389 Andere professioneel
6 maanden geleden

Het verwijderen van de rolluik creëert een gaat boven de venster. De bestaande venster vervangen door een groter venster die goed aansluit op de bestaande linteel met passende ruit (3 voudig bvb) lijkt me een goede oplossing. Aan de binnenkant nog een passende kader als isolatie zal geluidslast nog meer ten goede komen. 

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
6 maanden geleden

Geen clevere oplossing.  Rolluikkast meer dB verzwakking geven dan raam/muur heeft geen zin. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Download gratis onze gids voor isolatie

Download gratis onze gids voor isolatie

Ontdek hoe je jouw woning warm, comfortabel en duurzaam maakt. Inclusief handige checklists voor een probleemloze isolatieklus!

Download nu gratis jouw isolatiegids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag