elektrische cv-ketel
Hello,
Heeft iemand van jullie ervaring met een elektrische cv-ketel?
Ik wil de uitbouw van de twee bestaande slaapkamers verwarmen met een elektrische cv-ketel in combinatie met zonnepanelen.
De oppervlakte beraagt 25,7m² en 69,90 m³.
Vermits de VEKA een verbod heeft opgelegd om nog te verwarmen met elektrische convectoren in de uitbreiding van de twee slaapkamers, weet ik niet of dit toegelaten is.
Er zijn wel veel voordelen omdat een elektrische cv-ketel geen dure gasleiding vereist en ook minder verplichte onderhoudskosten van de gascondensatieketel en brander. Ook om de twee jaren 100 euro om de schoorsteen of gasuitlaatpijp door het dak te reinigen.
Wij verwarmen al vele jaren onze woning met elektrische convectoren en betreuren dit niet,ondanks de meerprijs tegenover het stoken met gas.
Vermits VEKA in Vlaanderen een verbod heeft uit gevaardigd om nog te verwarmen met elektrische convectors (slechts 15 Watt per m²)en steeds de warmtepompen aanbeveelt,terwijl in de krant stond dat de verkoop van warmtepompen de laatste twee jaren verder daalt,vrees ik dat een elektrische cv-ketel ook zal worden verboden.
Grtz,
gilberto

.jpeg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=ea9fe999a307a611285aa248d4fe784b)