zolder isoleren langs binnen

3

zolder isoleren langs binnen

glennD
glennD
#Dak · 6 maanden geleden

Hi 

Bij een huis dat ik gekocht meet volgende.

Op zolder is er nu isolatie gebplaats met een aluminium dampscherm. 

De balken waar tussen het zit zijn maar 6.5 cm dik.  Als ik langs de binnen kant kijk naar het dak dan zie ik het volgende er liggen aan de bovenkant van de balken  houten patten en daarop het onderdag en dan de buiten afwerking.

Om in aanmerking te komen voor de premi dan moet de isolatie een r waarde hebben 4.5.

Zou ik op de balken een plank mogen bevestigen die hoog genoeg is en dan tussen de die planken isoleren dus dan heb ik 6.5 cm lucht er tusssen.

Of kan ik er een plank tegen nagelen en dan daar tussen isoleren. Maar wa dan met de opening tussen de balken.

Met wat zou ik isoleren pur of van die rockwoll platen?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
6 maanden geleden

Beste, zou je wat duidelijker kunnen aangeven hoe de situatie nu is?

Plat dak of hellend dak?

Wat voor buitenafwerking?  roofing, zink, pannen, leien....dampdicht of dampopen.

Wat voor onderdak?

Sowieso is 6,5 cm lucht in de opbouw te vermijden.

0
glennD
glennD
0 9 Verbouwer
6 maanden geleden

Is hellend dak

Op die balken liggen er plank langs buiten en dan daarop onderdak en daar dan de rest voor op bouw met pannen.

Zie foto van hoe het nu is

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/96042/img-20250402-175058.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=2a2a02a3d3ae43a0c409d99d40a3f69a
0
Mark1960
Mark1960
0 178 Andere professioneel
6 maanden geleden

Helaas nog erg onduidelijk  Glenn

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Alles over het groendak: voordelen, prijs, soorten, premies en hoe je het zelf of met een professional aanlegt. Ontdek onze tips.

Lees meer

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

In heel wat oude woningen zit er nog asbest. Hoe verwijder je dit kankerverwekkende materiaal zonder risico? Enkele tips om asbest te verwijderen.

Lees meer

Welke dakgoot past bij jouw woning?

Welke dakgoot past bij jouw woning?

Ontdek welke dakgoot het beste past bij jouw woning. Van materialen, zoals aluminium en koper, tot de plaatsing, de prijs en het onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag