Plaatsen van een poort op de scheidingslijn

2

Plaatsen van een poort op de scheidingslijn

Didi82
Didi82
#Tuin · 6 maanden geleden

Wij hebben een eigendom gekocht waar we op aan het verbouwen zijn. De tuin is vrij groot. Nu is de buur van achter ons een nieuwe omheining aan het plaatsen. Hier geen probleem, zijn we overeengekomen. Maar omdat het gemakkelijker was om langs ons perceel met de kraan en container te werken vroeg hij of hij langs het onze mocht. We zeiden toen ja doe maar.. wij zitten toch nog in verbouwingen. Nu iets later vroeg hij voor een hekje te mogen plaatsten om dan gemakkelijker bij elkaar te komen. En om dan als het ooit eens nodig is in de toekomst langs ons perceel eens te mogen komen. Toen zeiden we ja...beetje voor de rust. Maar nu staan er een poort van drie meter breedte en twee meter hoog. En nu lijkt het dat wij een doorgang moeten laten, terwijl dit midden van ons perceel is. Op de notariële akte is het volledig ons perceel. Ik vind dit niet zo leuk. Want hij kan te pas en te onpas bij ons lopen.  Hij heeft nogthans langs zijn huis ook een doorgang. Hij heeft de sleutel en wij niets...Kan ik hier iets aan doen? En gaat dit later voor geen problemen zorgen kwestie van verjaring en dan toch erf dienstbaarheid te worden. Ik maak me een beetje zorgen. Wij zijn zo goed om dit toe te laten,.maar vrees dat dit niet gaat goed komen. Lig er al enkele nachten van wakker. Wil ook geen ruzie maken. Het zijn tenslotte je buren.

Hopelijk kan er mij hier iemand gerust stellen.

Grtjs

Alle reacties

0
Tiramisu
Tiramisu
11 295 Andere particulier
6 maanden geleden

Zelf een afsluiting voor die poort plaatsen. De potentiele ruzie zal je erbij moeten nemen. 

Situatie heb je deels mede gecreëerd. Had je nooit mee mogen instemmen. 

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
6 maanden geleden

Buur is onredelijk.  Ik zou er onmiddelijk eeen kordaat eind aan maken. Ook al kost dit een burenruzie.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe verzorg je je planten tijdens de winter? Plantenexpert deelt tips

Hoe verzorg je je planten tijdens de winter? Plantenexpert deelt tips

Gebrek aan zonlicht en warme, droge lucht in huis zijn niet ideaal voor kamerplanten. Tuinexpert Jo Degens legt uit hoe je planten door de winter helpt.

Lees meer

Tuinklussen oktober: tuinexpert geeft tips voor je tuin

Tuinklussen oktober: tuinexpert geeft tips voor je tuin

Oktober is een belangrijke maand in de tuin. Tuinexpert Bart Verelst lijst op welke tuinklussen er deze maand op de planning staan.

Lees meer

Onkruid bestrijden met onkruidverdelger: van keukenmiddeltjes tot biologische alternatieven

Onkruid bestrijden met onkruidverdelger: van keukenmiddeltjes tot biologische alternatieven

Chemisch onkruidverdelgers zijn slecht voor de natuur. Ontdek drie opties om onkruid te bestrijden. Van keukenmiddeltjes tot biologische alternatieven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag