Plaatsen van een poort op de scheidingslijn
Wij hebben een eigendom gekocht waar we op aan het verbouwen zijn. De tuin is vrij groot. Nu is de buur van achter ons een nieuwe omheining aan het plaatsen. Hier geen probleem, zijn we overeengekomen. Maar omdat het gemakkelijker was om langs ons perceel met de kraan en container te werken vroeg hij of hij langs het onze mocht. We zeiden toen ja doe maar.. wij zitten toch nog in verbouwingen. Nu iets later vroeg hij voor een hekje te mogen plaatsten om dan gemakkelijker bij elkaar te komen. En om dan als het ooit eens nodig is in de toekomst langs ons perceel eens te mogen komen. Toen zeiden we ja...beetje voor de rust. Maar nu staan er een poort van drie meter breedte en twee meter hoog. En nu lijkt het dat wij een doorgang moeten laten, terwijl dit midden van ons perceel is. Op de notariële akte is het volledig ons perceel. Ik vind dit niet zo leuk. Want hij kan te pas en te onpas bij ons lopen. Hij heeft nogthans langs zijn huis ook een doorgang. Hij heeft de sleutel en wij niets...Kan ik hier iets aan doen? En gaat dit later voor geen problemen zorgen kwestie van verjaring en dan toch erf dienstbaarheid te worden. Ik maak me een beetje zorgen. Wij zijn zo goed om dit toe te laten,.maar vrees dat dit niet gaat goed komen. Lig er al enkele nachten van wakker. Wil ook geen ruzie maken. Het zijn tenslotte je buren.
Hopelijk kan er mij hier iemand gerust stellen.
Grtjs