Bliksem inslag
Als hier bij de buren tijdens bliksem inslag ca 25 stopcontacten enigszins gesmolten zijn hoe zit het dan met de bedrading verderop in de muren?
Ze zijn nu in Nederland dus ik moet iets
Mark
Bliksem inslag
Als hier bij de buren tijdens bliksem inslag ca 25 stopcontacten enigszins gesmolten zijn hoe zit het dan met de bedrading verderop in de muren?
Ze zijn nu in Nederland dus ik moet iets
Mark
Ik heb geen ervaring met blikseminslagen maar ik vrees dat ook de bedrading er slecht aan toe zal zijn. Hoe dan ook te vervangen of minstens expliciet te verifiëren.
Bij mijn ouders is er indertijd ook een blikseminslag geweest, via de luchtlijnen op de straat.
Resultaat, een aantal lampenen en zekeringen ontploft, en de invoerkabel die naar de elektriciteitsmeter ging, gedeeltelijk verbrand, en moest vervangen worden.
Best ook de bekabeling laten nakijken, isolatietest.
Thank you
Er zal wel meer defect zijn dan enkel de stopcontacten.
Alle toestellen die op dat moment aangesloten waren op het net zijn na te zien.
Evenals alle leidingen, kabels ...

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!
Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Met een batterij kan je overtollige zonnestroom stockeren. Maar hoe werkt het precies? Wat is de prijs? En is de investering voor jou wel interessant?
Lees meer
Werfkast elektriciteit: ontdek alles over de installatie, types, keuring en aansluiting op het elektriciteitsnet voor een veilige werf.
Lees meer
Ontdek wat een situatieschema elektriciteit is, hoe je het zelf maakt, waarom het verplicht is en hoe het bijdraagt aan jouw elektrische installatie.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen