Dampscherm dakisolatie
Ik heb ons dak geïsoleerd met glaswol tussen de spanten. Dat heeft enorm veel moeite gekost want wij hebben een zadeldak waar de nok redelijk hoog zit (+- 4m tov de vloer op het 2de verdiep). Daarom zijn er nog eens darsbalken bevestigd op een hoogte van 2,5m. Ik heb dus telkens de ladder tussen de dwarsbalken moeten krijgen, omhoog klimmen tussen 2 balken die 45cm van elkaar liggen en dan die isolatie tussen de spanten duwen.
Nu komt mijn vraag: ik moet dus ook nog een dampscherm voorzien, maar ik weet niet hoe ik daaraan moet beginnen. Ik kan toch moeilijk alles in stroken snijden van 45 cm en van boven naar beneden nieten. Ten eerste zou ik opnieuw tussen die dwarsbalken moeten kruipen, en ten tweede zal ik honderden meter tape moeten voorzien. En je kan in het bovenste gedeelte al amper manoeuvreren. Dat zou een werk van dagen zijn, en waarschijnlijk zou dat nooit volledig luchtdicht zijn. Kan ik dan bv het dampscherm voorzien tegen de dwarsbalken? Ik zit dan wel met een hele grote luchtspouw, maar dat bovenste gedeelte blijft voor altijd dicht.