Keuring lampen
Wordt bij een verkoop van een woning, de AARDING van de plafond- en wandlampen die zijn blijven hangen, verplicht mee gekeurd ?
Keuring lampen
Wordt bij een verkoop van een woning, de AARDING van de plafond- en wandlampen die zijn blijven hangen, verplicht mee gekeurd ?
Een keurder kan alles wat deel uitmaakt van de elektrische installatie evalueren.
Wat bedoel je met aarding blijven hangen?
Al enkele keren meegemaakt dat de aarding van de stopcontacten gechecked werd. Aarding aan lampen nog nooit (maar zeg nooit nooit). Keurder gaat ook niets demonteren (behalve mogelijks de zekeringskast)
Ik bedoel of de aarding van de armatuur van een achtergelaten lamp, plafond of wand,( bij verkoop) gecontroleerd wordt bij de keuring en of dit verplicht is.
Ja, maar normaal lat je die niet zomaar los hangen. Gangbare praktijk is om daar luster of wagoklemmen op die draden te plaatsen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Minder registratierechten betalen door buitenlandse eigendommen te verzwijgen? Minister Weyts eist strengere controles.
Lees meer
Energie 2025: stijgende elektriciteitsfacturen, plug&play zonnepanelen toegestaan, nieuws over de digitale meter en af van het gas.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen