Mag mijn buurman verdieping boven op zijn aanpalende garage?

2

Mag mijn buurman verdieping boven op zijn aanpalende garage?

MarnixBru
MarnixBru
#Regelgeving · 2 dagen geleden

We wonen sinds 4 jaren in een gesloten gebouwing, in een straat met allemaal gelijkaardige nieuwbouwhuizen. Aan onze rechter gevel is de garage aangebouwd van onze buurman. Die garage komt ongeveer tot halve hoogte van onze gevel. Nu wenst hij het bestaande gat boven zijn garage op te vullen met aanbouw voor extra kamers. We vinden dit zonde, omdat de zijgevel van onze woning (halve hoogte boven zijn bestaande garage) mooi in de crepi werd afgewerkt. Dit zou dan voor niets geweest zijn. 

Alle reacties

0
MarnixBru
MarnixBru
0 1 Andere particulier
2 dagen geleden

We wonen sinds 4 jaren in een gesloten gebouwing, in een straat met allemaal gelijkaardige nieuwbouwhuizen. Aan onze rechter gevel is de garage aangebouwd van onze buurman. Die garage komt ongeveer tot halve hoogte van onze gevel. Nu wenst hij het bestaande gat boven zijn garage op te vullen met aanbouw voor extra kamers. We vinden dit zonde, omdat de nog open zijgevel van onze woning (halve hoogte boven zijn bestaande garage) mooi in de crepi werd afgewerkt. Dit zou dan voor niets geweest zijn. 

0
Tiramisu
Tiramisu
11 305 Andere particulier
2 dagen geleden

Als hij daar een vergunning voor heeft mogen zij dat anders niet. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Regering sluit achterpoort om woning te kopen met verlaagde registratierechten

Regering sluit achterpoort om woning te kopen met verlaagde registratierechten

Vanaf 1 januari veranderen de regels rond registratierechten bij een tweede woning. Minister Weyts wil strengere regels om misbruik te voorkomen.

Lees meer

Minister van Energie lanceert gratis advies voor verbouwers

Minister van Energie lanceert gratis advies voor verbouwers

Vlaams minister van Energie Depraetere lanceert Mijn VerbouwBegeleiding. Verbouwers krijgen zo gratis advies op maat van hun verbouwing.

Lees meer

Bouwunie wil renovatieplicht verlengen naar 15 jaar

Bouwunie wil renovatieplicht verlengen naar 15 jaar

Bouwunie wil de renovatieplicht verlengen tot 15 jaar. Dat biedt verbouwers meer tijd en financiële ruimte om een energiezuinige woning te realiseren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag