Regenwater buren op mijn rioolstelsel
Mijn buren, eigenaar van een loods, hebben hun afwatering van hemelwater aangesloten op mijn rioolstelsel. Zij beweren dat onze percelen ooit 1 geheel waren wat nooit het geval was. De buur (a) en buur (b) hun perceel was oorspronkelijk 1 geheel maar staat los van ons perceel. Toen ik er jaren geleden over begon ontkende buur dat dit zijn buis was en dat hij geen plan had van zijn afvoeren. Wij wilden dat buur deze buis afkoppelen en laat afvoeren via de straat waar zijn perceel nu bij aansluit ( door de splitsing van de percelen van beide buren geven deze nu elk uit op een andere straat). Wij hebben last omdat er mos en allerhande vuiligheid nu samenloop met onze rioolafvoer wat dus verstoppingen veroorzaakt.
Wij hebben dit al voortgebracht via vredegerecht en tevens gewonnen. Echter gaat buur nu in beroep en beschuldigt ons van het aansluiten van rioolingsafvoeren op de put waar zijn regenwaterafvoer op aangesloten zit. De oorspronkelijke rioleringen zaten al op deze put bij aankoop van onze woning. Ook stelt hij ons in overtreding omdat wij het regenwater ( het zijne) en ons afvoerwater niet scheiden.
Mijn vraag is nu of hij dit kan winnen in beroep?? En of wij kunnen verantwoordelijk geacht worden om de kosten te doen voor de scheiding?
_vanessa.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=4ba5ab015fd4a5a241d8b926f0195b15)