Vochtprobleem gevel, advies?
Na de regen en sneeuw merken we sterke verkleuring van onze onderste rijen bakstenen op, die niet beter wordt. Ik heb al gehoord dat onze open stootvoegen deels gedicht zijn door de te hoge bestrating. Echter weet ik dus niet of we hieraan iets kunnen doen zonder al onze klinkers eruit te halen, en het is heel moeilijk om een vochtbedrijf te komen laten kijken want de meesten zeggen 'we doen enkel opstijgend vocht' en dat ik eerder een gevelwerker nodig heb. Die laatste zijn ook moeilijk te vinden, toch online. Ik weet niet wie ons nu echt kan helpen.. hebben jullie advies? Volgende week dinsdag komt een gevelwerker langs die ook vochtbestrijding doet, maar met de lastige zoektocht naar geschikte bedrijven vrees ik dat dit ook op niets zal uitdraaien.. het is een spouwmuur, huis is van 2003. We wonen er nog maar paar maanden maar dergelijke verkleuring zou ons al veel eerder opgevallen zijn als die er in het begin dat we er woonden al was. Binnenkant muren voelen niet vochtig en zien er ook niet vochtig uit. Buren (zelfde soort constructie) lijken hetzelfde probleem te hebben..