Gordingen dak isoleren - hele brede grodingen
Goeiemorgen,
Ze zijn momenteel een nieuw Gordingen dak aan het plaatsen. Wij gaan dit zelf isoleren met glaswol.
Het plan is om 9-10 cm dik glaswol tussen de kepers de steken en vervolgens 22 cm tussen de gordingen. Echter, kepers zijn 9 cm en gordingen 32cm. Dit maakt dus dat de isolatie niet volledig tot het einde van de gordingen zal komen.
Nu dus mijn vraag: Hoe span ik best mij dampscherm? Deze moet namelijk tegen de isolatie komen, ik kan ze dus niet van gording tot gording laten lopen, want dan zou ik luchtruimte hebben tussen de isolatie en het dampscherm.
Maak ik een dampscherm tussen elke gording en kit ik deze dan ook vast aan de gordingen om het luchtdicht te maken of laat ik ze aansluitend over de gordingen lopen, dus tegen isolatie dan vastnieten bovenop de gording, dan mooi laten aansuiten over de gording heen, weer nieten onderkant van die gording om zo terug tegen de volgende isolatielaag te komen?
Ter info, afwerking met gyproc, als dit al zal gebeuren, zal ook pas veel later gebeuren.