Drainage tegen fundeermuurtje
Voon onze aanbouw met het Euromac2 systeem (EPS elementen met daartussen beton) hebben we een fundeermuurtje van ongeveer 50 cm hoog. Dit zou terug opgehoogd moeten worden met aarde. Aan de voet hiervan zou ik drainage moeten leggen. De ondergrond bestaat uit zware kleigrond . Met de toenemende regenbuien dacht ik daarom de bouwput niet aan te vullen met grond maar een verhoogd houten terras te plaatsen. De afstand van aanbouw is maar 1meter tot een betonnen keerwand. De tuin/keerwand ligt 1meter hoger. Heb al veel info opgezocht maar zie het bos niet meer tussen de bomen. Eerst ga ik de noppenplastiek terug weghalen en de fundeermuur en fundeervoet (strook) eerst nog extra behandelen met 3 lagen bitmeuse rubber. Dan misschien dunnen Wedibouwplaat, dan noppenplastic. daarna de drainagebuizen. Op sommige foto's zie ik een plastiek op de ondergrond daarop kiezel dan de drainage buis en erover terug kiezel. Maar ik dacht dat de drainagebuis gewikkeld moest in een geoxdoek. Het liefst had ik de hoogte opgevuld om er daarna chappe en tegelsop te plaatsen maar ben bang dat dan vocht via de fundeervoet opgetrokken gaat worden in de betonmuur want daar steekt geen waterkering tussen. Kan er me iemand raad geven? Tot nutoe gedurende 5 jaar geen last van water maar er is ook nog niet aangevuld. Enkele foto's in bijlage.