Graag afschaffing van ALLE subsidies (en dus bv. ook die voor de plaatselijke harmonie voor de aankoop van instrumenten). Uiteindelijk zijn subsidies een perversiteit waarbij anderen 'mogen' meebetalen aan jouw projecten en hobbies. En een ander pervers effect is dat het de prijzen de hoogte in jaagt en het uiteindelijk de installateurs zijn die met de subsidies gaan lopen.
Voorbeeld : twee jaar geleden heb ik een nieuwe Vaillant condenserende gaswandketel geïnstalleerd (gekocht met 21% BTW) aan een prijs die bijna 1000 EUR lager lag dan wanneer ik hem aan 6% BTW had laten installeren en na aftrek van zowel 40% via belastingen als de premies van Eandis.
Bovendien zijn er met subsidies altijd meer mensen die zich bekocht voelen dan dat er mensen gelukkig zijn. Neem de maatregel van een paar jaar geleden : 6% BTW op de eerste schijf van 50000 EUR voor de bouw van een woning. Wie toen al gebouwd had of nog niet aan bouwen toe was, zag meteen 7500 EUR door zijn neus geboord voor net dezelfde woning.
Wat we vanuit de overheid nodig hebben, is niet een beleid van tijdelijke subsidies, eerst voor dit, dan weer voor dat, maar een consequent beleid, zonder subsidies en dus met lagere lasten voor iedereen. Want subsidies worden immers à ltijd door de belastingbetaler gesponsord. Maar met een consequent beleid kan iedereen zijn eigen rekening maken zonder dat hij plots gepakt wordt door weer eens een andere maatregel die uit de lucht komt vallen. Als de economie op dit ogenblik vierkant draait, dan is het omdat de overheid voortdurend contractbreuk pleegt met de burger, waardoor iedereen bang is om serieuze investeringen te doen.
Vote me for president, ik heb meer gezond verstand dan al onze ministers samen! Wat ook niet moeilijk is, want zo lopen er nog wel een paar 100000 landgenoten rond.