7

Boring v.opening muurdoorvoer

Krista Hendrickx
Krista Hendrickx
#Verwarming & koeling · 12 jaren geleden
Wij hebben een inbouwcassette(hout) met rookkanaal v.200mm als diameter. D.w.z. dat dit minimum 250mm wordt met dubbelwandige inox als muurdoorvoer,wat dus neerkomt op min 270mm opening. Ik had iemand die boring kwam uitvoeren, tot het moment dat ik op advies van anderen om een boring vroeg van 45graden. Wie weet waar of wie ik iemand vind die alsnog de boring kan komen uitvoeren of eventueel een andere oplossing heeft? Alles is nog mogelijk omdat het een bijbouw betreft en er nog geen voorzieningen aanwezig zijn. Dakdoorvoer zien we absoluut niet zitten.

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
12 jaren geleden

Dag Kristina,

Je kan via Google op zoek gaan naar iemand door 'boringen', 'betonboringen' of 'doorvoeren' uitvoert. Die mannen hebben daarvoor het materiaal.

Is er een nieuwbouw/uitgebreide renovatie bij jullie in de buurt? Want daar moet ook altijd heel wat geboord worden (afvoer plat dak, ventilatie, dampkamp, spots, ... ) Je kan daar eens gaan vragen wie die boringen bij hun heeft gedaan.

Succes!

0
Jeroen De Pelsemaeker
Jeroen De Pelsemaeker
4 16 Bouwer
12 jaren geleden

Het materiaal om een (diamant)boring uit te voeren kan ook huren, dan kan je het zelf doen.

Wat je ook kan doen (aangezien het hier maar 1 boring betreft): is het gat aftekenen op de muur en met een gewone (lange) boor rondomrond allemaal gaten boren en daarna met een boorhamer (of zelfs gewone beitel) uitkloppen.

Dit is natuurlijk iets minder 'proper' werken maar zeker goedkoper en doenbaar.

Groetjes,

Jeroen.

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
12 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Wat je ook kan doen (aangezien het hier maar 1 boring betreft): is het gat aftekenen op de muur en met een gewone (lange) boor rondomrond allemaal gaten boren en daarna met een boorhamer (of zelfs gewone beitel) uitkloppen.

Dit is natuurlijk iets minder 'proper' werken maar zeker goedkoper en doenbaar.

Komt er op die manier niet heel veel steengruis in de spouw terecht?

0
Jeroen De Pelsemaeker
Jeroen De Pelsemaeker
4 16 Bouwer
12 jaren geleden

daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, maar ik denk dat dat wel meevalt. Een diamantboring is met waterkoeling, wat gaat dat dan niet veroorzaken in huis?

0
Krista Hendrickx
Krista Hendrickx
0 1
12 jaren geleden

Heb beide oplossingen al overwogen maar wil de opening onder een hoek van 45° en zie dat niet echt lukken om een cirkel op deze manier te boren en bij Boels hebben ze me het eigenlijk afgeraden om het zelf te doen met diamantboorinstallatie. Wat betreft de waterkoeling heb ik ook mijn twijfels ivm de enorme waterplas die achterblijft,en denk dan dat ik liever gruis boven water verkies.

0
Jeroen De Pelsemaeker
Jeroen De Pelsemaeker
4 16 Bouwer
12 jaren geleden

dag Kristina,

Dan kan je inderdaad best eens googelen op betonboringen of diamantboringen.

Die 45°  zou voor die mannen geen probleem mogen zijn.

De prijs weet ik niet. Maar goedkoop zal het dus niet zijn aangezien ze een verplaatsing moeten doen en al hun materiaal moeten uithalen voor 1 boring.

Ik weet ook niet waarom je dit niet zelf zou kunnen doen, als je een beetje handig bent...

Groetjes.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vloerverwarming en warmtepomp: de perfecte combinatie om efficiënt te verwarmen

Vloerverwarming en warmtepomp: de perfecte combinatie om efficiënt te verwarmen

Combineer vloerverwarming en een warmtepomp en je verwarmt je woning op een zeer rendabele en efficiënte manier. Maar welke warmtepomp kies je dan?

Lees meer

Verwarmingsketel kiezen: soorten, wetgeving en onderhoudstips

Verwarmingsketel kiezen: soorten, wetgeving en onderhoudstips

Verken je opties voor een verwarmingsketel: van condensatie tot biomassa. Leer over prijzen, voordelen en regelgeving.

Lees meer

Verwarmen met hout- en pelletkachels: is de hype voorbij?

Verwarmen met hout- en pelletkachels: is de hype voorbij?

Eén op de vijf Belgen verwarmt met een hout- of pelletkachel. Ontdek waarom deze kachels nog steeds populair zijn en hoe je energie kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag